//
کدخبر: ۲۷۱۵۵۹ //

این زن، ماهواره امارات را به مریخ فرستاد+عکس

امارات متحده عربی تنها کشور دنیاست که وزارت "علوم پیشرفته" دارد و زنی را هم در راس آن گذاشته است. "ساره الامیری" مهندس۳۳ ساله، مدیر پروژه‌ای است که کاوشگر امید را به مریخ فرستاده و ۳۴ درصد همکاران آن زنان هستند.

این زن، ماهواره امارات را به مریخ فرستاد+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش دویچه‌وله پنج سال است که امارات متحده عربی می‌کوشد مرزهای علم و فناوری را به کمک نخبگان جوان بیازماید. سال ۲۰۱۷ امارات اولین کشور دنیا بود که پستی در کابینه تحت عنوان "وزارت علوم پیشرفته" ایجاد کرد و در گام بعدی، یک زن را به این مقام گمارد. هدف این وزارت‌خانه، پیش‌برد آموزش‌های تکنولوژیک و ترویج فناوری در این کشور اعلام شد.

 

این زن،  ماهواره امارات را به مریخ فرستاد/عکس

 

 

ساره الامیری از آن زمان، در این مسند عالی قرار دارد. وی به مجله علمی "نیچر" چاپ بریتانیا گفته است: «ما کشور جوانی هستیم که طبق معیارهای جهانی، بسیار دیر وارد چنین رقابتی شده‌ایم.»

امارات کاوشگری بدون سرنشین از ژاپن به فضا پرتاب کرده که ماموریت آن قرار گرفتن در مدار سیاره مریخ است. انتظار می‌رود این کاوشگر که امید (امل) نام دارد، فوریه ۲۰۲۱ و هم‌زمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی به مریخ برسد.

نشریه نیچر می‌نویسد که ماموریت کاوشگر "امید"، هنجارهای اجتماعی در امارات را تغییر داده است. زنان ۳۴ درصد همکاران این ماموریت و ۸۰ درصد کادر علمی پروژه را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که میانگین اشتغال زنان در بازار کار امارات تنها ۲۸ درصد است.

الامیری در دانشگاه آمریکایی شارجه تحصیل کرده و افزون بر پست وزیر "علوم پیشرفته"، رئیس تیم اکتشاف مریخ و رئیس شورای نخبگان علمی امارات نیز هست. او در سال ۲۰۱۵ از سوی "انجمن جهانی اقتصاد" جزو یکی از ۵۰ دانشمند برتر جوان دنیا انتخاب شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان