//
کدخبر: ۲۷۱۱۳۹ //

طرح رژیم صهیونیستی برای "الحاق خاموش" قدس اشغالی

یک کارشناس امور مسجد الاقصی از طرح رژیم صهیونیستی برای "الحاق خاموش" بخش‌هایی از قدس اشغالی پرده برداشت.

طرح رژیم صهیونیستی برای "الحاق خاموش" قدس اشغالی
به گزارش فرتاک نیوز،

"فخری ابو دیاب"، عضو کمیته دفاع از اراضی و املاک "سلوان" درقدس اشغالی و کارشناس امور مسجدالاقصی در مصاحبه با عربی۲۱ با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطین فاش کرد که این رژیم با هدف کاهش حضور فلسطینی‌ها در قدس اشغالی به ۱۰ درصد از کل جمعیت آن، درحال اجرای طرح "الحاق خاموش" قدس اشغالی است.

وی در این باره گفت: رژیم اشغالگر با اجرای طرح الحاق خاموش مناطقی از قدس و با سوء استفاده از مشغول بودن جهان به بحران ویروس کرونا، درصدد کاهش فشارهای بین‌المللی بر خود درپی مخالفت بین‌المللی گسترده علیه طرح الحاق کرانه باختری و دره اردن است.

ابو دیاب افزود، رژیم صهیونیستی طرح‌های مختلفی را برای قطع کردن ارتباط میان محله‌های فلسطینی در قدس اشغالی اجرا می‌کند و طرح مذکور منطقه قدس شرقی را در برخواهد گرفت که از وجود شهرک‌های بزرگ رنج می‌برد؛ شهرک‌هایی مانند "معالیه ادومیم" که مساحت آن از تل‌آویو بیشتر است.

وی تصریح کرد: این طرح عمدتاً متکی به گسترده‌تر کردن شهرک‌های موجود در قدس از طریق افزایش مجتمعهای مسکونی در این شهرک‌ها در چارچوب طرح موسوم به "قدس بزرگ" است.این طرح عملاً در حال اجرا است، طوری که رژیم اشغالگر درحال ادامه آسفالت به اصطلاح "خیابان آمریکا" و طرح خط قطار منطقه ساحل تا شهرک معالیه ادومیم در منطقه موسوم به "ای۱" است.

ایجاد ارتباط میان شهرک‌ها

کارشناس امور مسجد الاقصی ادامه داد:رژیم اشغالگر درحال برنامه‌ریزی برای تسهیل ارتباط میان شهرک‌ها از طریق طرح الحاق بخش‌هایی از قدس و جدا کردن بخش شمالی کرانه باختری از بخش جنوبی آن است تا مانع از تشکیل یک کشور فلسطینی دارای پیوند جغرافیایی شود.

وی اظهار کرد، اسرائیل می‌خواهد تعداد تعداد شهرک‌نشینان خود در قدس شرقی را به یک میلیون نفر افزایش دهد و به همین منظور طرحی برای برداشتن موانع بین شهرکهای "کفار ادومیم"، معالیه ادومیم و دیگر شهرک‌های اطراف و قرار دادن موانع در پشت این منطقه در نظر گرفته شده است.

این کارشناس همچنین گفت: عملیات مصادره زمین در اطراف مسجدالاقصی شدیدتر است، طوری که علاوه بر طرح یهودی‌سازی موسوم به "قطار هوایی"، اخیراً ۹۹ دونم از اراضی "وادی الرباده" در سلوان مصادره شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان