//
کدخبر: ۲۷۰۸۵۰ //

بولتون: ترامپ هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است زیرا فکر می‌کند که از طریق مذاکره می‌تواند به توافق بهتری در مقایسه با برجام دست پیدا کند.

بولتون: ترامپ هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است
به گزارش فرتاک نیوز،

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس24 با اعلام اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران به‌منظور دستیابی به توافقی بهتر است، از این رویکرد رئیس‌جمهور کشورش انتقاد کرد.

جان بولتون که سپتامبر گذشته (شهریورماه 98) به دلیل اختلافات جدی با دونالد ترامپ از سمت خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی کنار رفت، در خصوص تلاش‌های ترامپ برای مذاکره با ایران به فرانس‌24 گفت: «دونالد ترامپ با وجود تحریم‌های بسیار شدیدی که علیه ایران وضع کرده، هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است زیرا فکر می‌کند که می‌تواند به توافقی بهتر در مقایسه با برجام دست یابد. اما به نظر من این دیدگاه ترامپ فاصله زیادی با واقعیت دارد.»

بولتون در ادامه با انتقاد از دونالد ترامپ به دلیل تأخیر در خروج از برجام گفت: «ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفت که به محض ورود به کاخ سفید از برجام خارج خواهد شد، اما 15 ماه طول کشید تا این کار را انجام دهد. این تأخیر نشان‌دهنده ناتوانی او بود. در هر صورت خوشحالم که او بالاخره از این توافق خارج شد.»

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ترور سردار شهید سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به دستور دونالد ترامپ نیز گفت: «در این خصوص وارد جزئیات نمی‌شوم، اما باید بگویم که اشتباه است اگر فکر کنیم که این تصمیم مربوط به اتفاقات چند روز قبل از انجام عملیات است. چنین تصمیماتی معمولاً از مدت‌ها قبل اتخاذ می‌شوند و تنها بحث زمان اجرا مطرح است.»

بولتون در ادامه به طرح صلح ادعایی دولت ترامپ که به «معامله قرن» شهرت یافته اشاره کرد و این طرح را حاصل کار «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ خواند. وی در خصوص طرح موسوم به معامله قرن گفت: «حتی اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، باز هم بعید به نظر می‌رسد که این طرح شانسی برای موفقیت داشته باشد. اگر هم که ترامپ از قدرت کنار برود، دیگر اثری از این طرح باقی نخواهد ماند.»

وی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ دید راهبردی به مسائل بین‌المللی ندارد و این مسئله به زیان منافع ملی آمریکاست، تصریح کرد: «به همین دلیل من برای اولین بار در عمرم به نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری رأی نخواهم داد. البته به جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] هم رأی نمی‌دهم و نام شخص دیگری را روی برگه رأی خواهم نوشت. نتیجه این انتخابات هرچه باشد، دوره دشواری برای آمریکا رقم خواهد خورد.»

جان بولتون که از سیاستمداران نومحافظه‌کار آمریکا محسوب می‌شود، از آوریل 2018 (فروردین 97) در کابینه دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی مشغول فعالیت شده بود. وی سال گذشته به‌دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد و جای خود را به «رابرت اوبرایان» داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۸۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان