//
کدخبر: ۲۶۹۷۴۳ //

حکمی که برای دونالد ترامپ یک "شکست شرم‌آور" به‌شمار می‌رود!

دادگاه عالی آمریکا در خصوص پرونده مربوط به اسناد مالیاتی دونالد ترامپ در حکمی عنوان کرد، دادستان‌های نیویورک مجاز به بازرسی سوابق مالیاتی این رئیس جمهور آمریکا برای بررسی تخلف‌های احتمالی هستد.

 حکمی که برای دونالد ترامپ یک "شکست شرم‌آور" به‌شمار می‌رود!
به گزارش فرتاک نیوز،

این نخستین بار در آمریکا است که قانون، یک صاحب املاک و مستغلات کلان را به چنین کاری وا می‌دارد. به گفته ناظران، این حکم برای دونالد ترامپ یک "شکست شرم‌آور" به‌شمار می‌رود.

ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین آمریکا از اعلام جزئیات پرداخت‌های مالیاتی خود خودداری می‌کند ولی اکنون ناچار است به قانون تن دهد یا با مجازات‌های سنگین روبرو شود.

۷ قاضی از ۹ قاضی دادگاه عالی آمریکا به این حکم علیه رئیس جمهور رای موافق دادند.

آنچه غیرمنتظره بود این بود که "نیل گورساچ" و "برت کاواناو" که از جانب ترامپ به عنوان قاضی این دیوان منصوب شده‌اند نیز علیه او رای دادند.

رئیس جمهور آمریکا پیوسته مانع رویت پرونده مالیاتی خود از سوی مراجع قضایی و نهادهای قانونگذار شده است. حالا او با حکم دیوان عالی این کشور موظف است اطلاعات کافی در این باره را در اختیار دادستان قرار دهد.

به گزارش دویچه وله، بر اساس حکمی که این دیوان ۲۰۰ سال پیش صادر کرد، هیچ شهروندی، حتی رئیس جمهور، نمی‌تواند از ارائه مدارک درخواستی دادگاه برای تحقیقات جنایی خودداری کند.

امروز این اصل مجددا تأیید و روشن شد که رئیس جمهور ترامپ هم در زمینه ارائه اوراق شخصی برای بررسی‌های حقوقی مصون نیست.

وکلای ترامپ تأکید کرده بودند که او تا زمانی که در پست ریاست جمهوری هست، از این امر مصونیت دارد.

ترامپ اما همچون همیشه خود را به عنوان "قربانی" معرفی کرد و حکم دادگاه را اقدامی "سیاسی" علیه خود خواند.

 سایروس ونس، دادستان منهتن ضمن بیان این که حکم دادگاه پیروزی بزرگی برای سیستم قضایی آمریکاست اظهار داشت، این تصمیم دادگاه نشان داد که درآمریکا کسی بالاتر از قانون نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان