//
کدخبر: ۲۶۹۰۸۳ //

استقبال از «روز استقلال» آمریکا با تیراندازی‌های مرگبار

روز استقلال آمریکا با زنجیره‌ای از خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در برخی شهرهای این کشور همراه بود که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت.

استقبال از «روز استقلال» آمریکا با تیراندازی‌های مرگبار
به گزارش فرتاک نیوز،

«روز استقلال» آمریکا با تیراندازی‌ها و خشونت‌های زیادی در  این کشور همراه بود که در آن دهها نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیاد دیگری نیز زخمی شدند.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی در این خصوص نوشت، در جشن‌های روز استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه (۱۴ تیرماه) مجموعه‌ای از تیراندازی‌ها در شهرهای آمریکا به وقوع پیوست که دهها نفر در آنها زخمی و بسیاری نیز کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در حادثه تیراندازی در یک باشگاه شبانه در کارولینای جنوبی در ساعات اولیه یکشنبه صبح، دو نفر کشته و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به گفته دو تن از معاونان کلانتر منطقه «گرینویل»، حادثه تیراندازی در باشگاه شبانه قبل از ساعت ۰۲:۰۰ بامداد به وقت محلی یکشنبه به وقوع پیوست و در ابتدا گزارش شد که ۱۲ نفر در این حادثه زخمی شده‌اند و دستکم حال چهار نفر وخیم است.

 

 

در حادثه‌ای دیگر، یک دختربچه هفت ساله و یک مرد در یک تیراندازی مرگبار که روز یکشنبه در شیکاگو به وقوع پیوست هدف گلوله قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

آنطور که نیروهای پلیس شیکاگو گزارش دادند دستکم ۱۴ نفر در تعطیلات چهارم ژوئیه و روز استقلال آمریکا در حوادث مرتبط با تیراندازی در این منطقه کشته و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار این پیام که جنایت در شیکاگو و شهر نیویورک «بسیار بالا است» به تیراندازی‌های روز استقلال آمریکا واکنش نشان داد.

وی در پیام توییتری خود در این خصوص نوشت: «تعداد جرایم شیکاگو و نیویورک سیتی رو به افزایش است. ۶۷ نفر در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، ۱۳ نفر کشته شدند. تیراندازی‌ها در نیویورک سیتی نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است به طوریکه مردم تقاضا کرده‌اند که اندرو کومو فرماندار نیویورک و شهردار نیویورک همین الان وارد عمل شوند. دولت فدرال آماده است و تمایل دارد و قادر است که در صورت تقاضا کمک کند».

 

 

در «آتلانتا» نیز در روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دستکم دو فرد مسلح از داخل یک خودرو به سمت جمعیت تیراندازی کردند و یک دختر هشت ساله جان خود را از دست داد.

پلیس آتلانتا گزارش کرد که علاوه بر این دختر هشت ساله، دو نفر دیگر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

روزانه تعداد زیادی از خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش می‌شود که در این حوادث تعدادی زخمی می‌شوند و برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر نشده است اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور به تصویب درآورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان