//
کدخبر: ۲۶۶۴۱۸ //

ابعاد تازه‌ای از افشاگری بولتون علیه ترامپ روی خط گاردین

روزنامه گاردین با انتشار بخشی از کتاب خاطرات جان بولتون که قرار است در تاریخ ۳ تیر روانه بازار شود، از روابط نزدیک ترامپ با برخی رهبران جهان و اختلاف نظر او با برخی دیگر پرده برداشت.

ابعاد تازه‌ای از افشاگری بولتون علیه ترامپ روی خط گاردین
به گزارش فرتاک نیوز،

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در بخشی از کتاب خاطرات خود که بدست گاردین رسیده است، با اشاره به برخی خصوصیات رفتاری دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته که وی برخی رهبران جهان را نزدیک‌ترین متحد خود می‌داند.  

وی همچنین خاطرنشان کرده است که ترامپ فکر می‌کند «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه دست به هرچیز می‌زند، خراب می‌شود در حالیکه وی «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را از نزدیکترین دوستان خود می‌داند.  

مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ خاطرنشان کرد: وی و رییس جمهوری از جمله تنها کسانی بودند که به برگزیت اهمیت می‌دادند و در عین حال دریافته بود ترامپ به دلیل درپیش گرفتن راهبردهای نادرست ترزا می‌نخست وزیر پیشین انگلیس در خصوص برگزیت، تمایلی به روابط مناسب با وی نداشته است.  

بولتون همچنین می‌نویسد که جانسون به عنوان وزیر امور خارجه دولت می، مخالفت‌های چندانی با ترامپ در خصوص تصمیمش مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران در می‌۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)  ابراز نکرد. چراکه به گفته بولتون، جانسون ضعف‌های این توافق را درک کرده بود.  

کتاب بولتون با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» که قرار است در تاریخ ۲۳ ژوئن (۳ تیر) منتشر شود، موجب نگرانی ترامپ شده است. به گونه‌ای که وی پیش از این بارها نسبت به انتشار آن واکنش نشان داده و بولتون را شخصی خوانده که به دروغگویی بسیار شناخته می‌شود.  
ترامپ همچنین در تلاش برای جلوگیری از انتشار بولتون از کتاب خود، به طور مکرر اظهارات بولتون را کذب خوانده و کار وی را که به گفته وی افشای "اطلاعات بسیار طبقه‌بندی شده" می‌باشد، خلاف قانون دانسته است.  

پس از هشدارهای رییس جمهوری آمریکا، وزارت دادگستری‌ کشور نیز علیه بولتون و ناشر وی دادخواست صادر کرده و دستور جلوگیری از انتشار آن را داده است. اما کارشناسان و حقوقدانان نسبت به اینکه این حرکت کاخ سفید چیزی بیش از یک موضع گیری نمادین باشد، ابراز تردید کرده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان