//
کدخبر: ۲۶۶۳۷۳ //

نرخ بیکاری در آمریکا،همچنان دو رقمی!

رئیس فدرال رزرو بوستون، عقیده دارد نرخ بیکاری در آمریکا تا پایان ۲۰۲۰ همچنان دو رقمی خواهد بود و کمبود اقدامات لازم برای مهار ویروس کرونا بالاخره باعث تعطیلی های طولانی مدت تر و در نتیجه کاهش مصرف و سرمایه گذاری و بیکاری بیشتر می شود.

 نرخ بیکاری در آمریکا،همچنان دو رقمی!
به گزارش فرتاک نیوز،

اریک روزنگرن، رئیس فدرال رزرو بوستون می گوید ادامه گسترش ویروس کرونا جلوی بهبود اقتصاد آمریکا را می گیرد و احتمالاً نیاز به حمایت مالی بیشتری است.

روزنگرن تأکید کرد نرخ بیکاری در آمریکا در پایان 2020 همچنان دو رقمی خواهد بود و در مورد بازگشایی بسیار سریع اقتصاد آمریکا پس از پایان تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا هشدار داد.

وی گفت:«کمبود اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بالاخره باعث تعطیلی های طولانی مدت تر می شود که کاهش مصرف، کمبود سرمایه گذاری و بیکاری بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

 بانک مرکزی آمریکا به سرعت نرخ بهره را تا نزدیک صفر پایین آورد و تسهیلات ویژه‌ای برای وام دهی ایجاد کرد تا از اقتصاد حمایت کرده باشد. روزنگرن در اظهارات خود در روز جمعه تاکید کرد این اقدامات احتمالاً کافی نیستند و حمایت بیشتری از سیاست های مالی و پولی لازم است.

طرح وام‌دهی فدرال رزرو که کسب و کارهای کوچک و متوسط را هدف قرار داده است، در همین هفته پس از سه ماه برنامه ریزی راه اندازی شد. برخی وام دهندگان کوچک و مشاوران کسب و کارهای کوچک عقیده دارند این طرح به اندازه کافی برای بسیاری کسب و کارهای مشکل دار مناسب نیست.

ولی روزنگرن گفت تغییراتی که فدرال رزرو اخیراً برای گسترش این برنامه ایجاد کرده، برای بسیاری از وام دهندگان جذاب خواهد بود. وی همچنین وام دهندگان بیشتری را برای ثبت نام در این طرح تشویق کرد و گفت احتمالا در پاییز و زمان اوج دوباره ویروس کرونا، به این طرح نیاز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان