//
کدخبر: ۲۶۶۱۳۵ //

مذاکره‌کننده ارشد اتمی کره‌جنوبی به دیدار مقامات آمریکایی رفت

در بحبوبه تشدید تنش‌ها میان دو کره، مذاکره کننده ارشد اتمی کره جنوبی امروز (پنج‌شنبه) با مقامات آمریکایی در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

مذاکره‌کننده ارشد اتمی کره‌جنوبی به دیدار مقامات آمریکایی رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر از پیش اعلام نشده لی دو-هون، مذاکره کننده ارشد اتمی کره جنوبی چند روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی یکی از دفاتر مشترک ارتباط دو کره در منطقه کائه‌سونگ در نزدیکی مرز کره جنوبی را منفجر، پایان مذاکرات با سئول را اعلام کرد و گفت که علیرغم توافق صلح سال ۲۰۱۸ میلادی میان رهبران دو کره، نیروهای خود را به نزدیکی مناطق مرزی بازمی‌گرداند.

لی قرار است در جریان این سفر با مقامات آمریکایی از جمله استفن بیگان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که رهبری مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با کره شمالی را برعهده داشت، دیدار کند.

وی همچنین قرار است با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیداری داشته باشد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه کره جنوبی هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی ضمن اعلام اینکه سفر لی از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود، گزارش رسانه‌ها در رابطه با این‌که وی به عنوان یک نماینده ویژه به واشنگتن سفر می‌کند را رد کرد.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون ملی کره جنوبی نشان داد که لی عصر روز چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن شده و از صحبت با خبرنگاران امتناع کرده است.

پیونگ یانگ به خاطر تحریم‌های بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه اتمی و هسته‌ای کشورش، بارها پیشنهادات سئول برای همکاری به عنوان تلاشی برای از سر گیری پروژه‌های اقتصادی بین دو کره را نادیده گرفته است.

پس از آن‌که پیونگ یانگ نسبت به مساله فراری‌ها در کره جنوبی که شب‌نامه‌های تبلیغاتی را به خاک کره شمالی ارسال می‌کردند، شدیدا عصبانی شد، تنش‌ها میان دو کره بالا گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان