//
کدخبر: ۲۶۵۹۸۵ //

تحریم های تسلیحاتی علیه ایران باید بصورت نامحدود تمدید شود

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خواستار تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران شده است.

تحریم های تسلیحاتی علیه ایران باید بصورت نامحدود تمدید شود
به گزارش فرتاک نیوز،

برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده بر این باور است که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که بر اساس توافق هسته‌ای 2015 میلادی قرار است در ماه اکتبر به پایان برسد، باید بدون تعیین تاریخ مشخصی و به صورت نامحدود تمدید شود.

وی در ادامه افزود: ما تصور می‌کنیم که سیاست صحیح و درست این است که یک تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود داشته باشد که هیچ تاریخ مشخص و معینی برای پایان آن نباشد.

برایان هوک این اظهارات را در نشستی که از سوی شورای روابط خارجی برگزار شده، بیان کرده است.

اوایل اردیبهشت‌ماه جاری نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته‌ای «برجام»، تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم‌هایی دیگر علیه ایران وادار کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر تلاش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی‌رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق چندجانبه است، استوار است.

با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای عضو برجام بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا از برجام خارج شده و اساساً در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشورهایی که همچنان در برجام حضور دارند، تعیین تکلیف کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۹۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان