//
کدخبر: ۲۶۵۷۲۳ //

پوتین: ناآرامی‌های اخیر نشانه بحران داخلی عمیق در آمریکاست

رئیس جمهوری روسیه گفت: ناآرامی‌های جاری در آمریکا، گویای بحران‌های داخلی عمیق در این کشور است و مشکل اصلی در ایالات متحده سیستم سیاسی این است که احزاب منافع خود را بالاتر از منافع مردم قرار می‌دهند.

پوتین: ناآرامی‌های اخیر نشانه بحران داخلی عمیق در آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است که علت ناآرامی‌های جاری در ایالات متحده، گویای بحران‌های داخلی عمیق در این کشور است.

پوتین در مصاحبه با برنامه مستند "مسکو. کرملین. پوتین" از شبکه اول تلویزیون روسیه با اشاره به اینکه این بحران  مدت طولانی است که مشاهده می شود- از زمان به قدرت رسیدن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، گفت: «آنچه در ایالات متحده در حال رخ دادن است، تجلی برخی بحران‌های داخلی در این کشور است. هنگامی که او (ترامپ) در انتخابات پیروز شد، با روشی کاملاً دموکراتیک پیروز شد، ولی طرف بازنده انواع افسانه پردازی‌ها را برای زیر سئوال بردن مشروعیت رئیس جمهور بکار برد.»

پوتین ضمن یادآوری این مطلب که وی معمولاً سعی می کند "درباره آنچه که در سایر کشورها اتفاق می‌افتد، اظهار نظر کوتاهی داشته باشد یا اصلاً اظهار نظر نکند، افزود: «مشکل اصلی در ایالات متحده سیستم سیاسی این کشور است که احزاب منافع خود را بالاتر از منافع کل جامعه و مردم آمریکا قرار می دهند.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین با تاکید بر اینکه مقامات روس با صرف هزینه و ضرر و زیان خاص، بطور کاملاً منظم در حال مقابله با ویروس کرونا در کشور هستند و مطمئناً با کمترین ضرر از این وضعیت خارج می شوند، گفت: «ولی چنین اتفاقی در ایالات متحده رخ نمی دهد و چنین وضعیتی در سیستم اداره کشور نیز قابل مشاهده است. در روسیه یک دولت گسترده با کابینه وزراء در رأس و فرمانداران مناطق به عنوان یک تیم فعالیت می کند. من تردید دارم که کسی در داخل دولت و یا در مناطق بگوید: آنچه را که نخست وزیر یا رئیس جمهور گفته، انجام نخواهیم داد. ما چنین مسئله‌ای را نامناسب می دانیم.»

ولادیمیر پوتین تأکید کرد: «مسلماً دموکراسی قدرت مردم است، البته اگر مردم بالاترین مقامات را انتخاب کنند، این مقامات عالی رتبه، با اعتماد به حمایت مردم، حق دارند تا کار دستگاه‌های اجرایی را به گونه‌ای سازماندهی کنند که منافع اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور را تضمین کنند.»

وی یادآور شد: «همه ممکن است برخی اقدامات نادرست و حتی اشتباه را انجام دهند، ولی اگر همه چیز به صورت یک مکانیسم واحد فعالیت داشته باشد، مشکلات و آسیب‌ها کمتر خواهد بود.»

پوتین ناآرامی‌ها به خاطر مسائل نژادی در ایالات متحده و اروپا را مخرب خواند و تأکید کرد که روسیه باید به چندملیتی بودن و اتحاد بین آنها افتخار کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره عواقب ناآرامی‌های فعلی در ایالات متحده و اروپا، از جمله تخریب بناهای تاریخی، گفت: «باید دید در آنجا چه چیزی پیش بینی می شود. در هر صورت بدون تردید این رویدادها بسیار مخرب هستند.»

رئیس جمهوری به عنوان مثال، با یادآوری این نکته که در ایالات متحده سیاهپوستان این کشور فقط توسط پزشکان آمریکایی-آفریقایی مورد توجه قرار میگیرند، افزود: «در کشور چند ملیتی مانند روسیه، این تصور کاملاً پوچ و بی معناست است که نژاد روس فقط توسط روس‌ها، تاتارها فقط توسط هم نژادان خود و داغستانی‌ها خود مردم داغستان درمان شوند. در اینجا، زمانی که داغستان در وضعیت سختی از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفت، کل کشور به نجات آنها شتافت: ارتش گروه پزشکی اعزام کرد، وزارت حوادث غیرمترقبه نیروهای خود را بسیج کرد و پزشکان از سراسر کشور و از مسکو به آنجا رفتند. آیا این بد است؟»

رئیس جمهوری تاکید کرد: «قدرت واقعی روسیه هم در چند ملیتی بودن ما و داشتن جمعیتی چند ملیتی است و ما باید به این راه ادامه دهیم.»

پوتین با یادآوری اینکه، از نظر تاریخی هم فدراسیون روسیه و هم اتحاد جماهیر شوروی، همواره با مبارزه آمریکایی-آفریقایی تبارها برای دستیابی به حقوق خود احساس همدردی کرده‌اند و مشکلات در روابط بین جمعیت سفید پوستان و سیاهپوستان آمریکا، مسئله‌ای شناخته شده و بسیار قدیمی در ایالات متحده است، ابراز امیدواری کرد که در نهایت مبانی اساسی دموکراسی باعث شود تا آمریکایی‌ها بتوانند بر بحرانی که اخیراً این کشور را درگیر کرده، غلبه یابند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان