//
کدخبر: ۲۶۵۰۲۲ //

دوحه برای مذاکره با کشورهای محاصره‌کننده قطر شرط گذاشت

سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد، هر طرح صلحی با کشورهای محاصره‌کننده دوحه، باید به لغو محاصره قطر منجر شود و بر اساس احترام به حاکمیت این کشور باشد و مانع از مداخله در امور داخلی شود.

دوحه برای مذاکره با کشورهای محاصره‌کننده قطر شرط گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

«سالم مبارک آل شافی» سفیر قطر در ترکیه تأکید کرد که منطقه خاورمیانه در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند انسجام و همکاری است.

آل شافی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کشورهای محاصره‌کننده قطر، با اقدامات سازمان یافته در تلاش بودند که این کشور را به حاشیه برانند، آن را منزوی و متهم به حمایت از تروریسم کنند.

وی در عین حال گفت که قطر از هر گونه طرح صلح واقعی برای لغو این محاصره، استقبال می‌کند.

سفیر قطر همچنین تأکید کرد که هر طرح صلحی باید به لغو محاصره قطر منجر شود، به حاکمیت این کشور احترام بگذارد، مانع از مداخله در امور داخلی شود و بر اساس حقوق بین‌الملل و مساوات بین کشورها باشد.

آل شافی با تأکید بر اینکه «ما همیشه آماده گفت‌وگو و مذاکره بدون شرط هستیم»، تصریح کرد: «در هر طرحی باید این مسئله مد نظر قرار گیرد که کشور قطر نمی‌تواند بپذیرد که حاکمیتش نقض شود و هیچ گونه قیمومیت یا دیکته‌ای را از هیچ طرفی قبول نمی‌کند».

وی درباره احتمال خروج قطر از شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «محاصره ظالمانه به اهداف خود دست نیافت، ولی اعتبار شورای همکاری خلیج [فارس] را زیر سؤال برد، ولی با این وجود ما همچنان پایبند این شورا هستیم که معنای خود را از دست داده است».

در ژوئیه سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و تمامی گذرگاههای هوایی، دریایی و زمینی خود با این کشور را مسدود کردند.

کویت بارها تلاش کرده که بین این کشورها و قطر میانجیگری کند، ولی تا کنون موفق نشده است این کشورها را به وضعیت سابق بازگرداند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان