//
کدخبر: ۲۶۴۸۲۲ //

چین:اجرای دقیق برجام تنها راه حل مساله هسته ای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر با انتقاد از «خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فاعمال تحریم و فشار بر ایران»، حفظ و اجرای دقیق برجام را تنها راه حل مساله هسته ای ایران عنوان کرد.

چین:اجرای دقیق برجام تنها راه حل مساله هسته ای ایران است
به گزارش فرتاک نیوز،

خانم "هوا چون اینگ" روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: ایالات متحده آمریکا باید از اقدامات نادرست خود دست بکشد مانع اجرای قراردادهای هسته ای سایر کشورها با ایران نشود و در این مسیر سنگ اندازی نکند و زمینه را برای تلاش های دیپلماتیک فراهم کند.

او با اشاره به اینکه چین از تقویت گفت و گو و همکاری بین ایران و آژانس حمایت می کند گفت: پکن بر اساس اجماع قبلی،  به دنبال راه حل های مناسب برای حفاظت از برجام است و امیدواریم همه طرف ها بتوانند از تلاش های دیپلماتیک صورت گرفته در این زمینه پشتیبانی کنند و تلاش بیشتری برای کمک به سهولت اوضاع انجام دهند نه باعث تشدید درگیری ها شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با اشاره به اینکه آژانس انرژی هسته ای می تواند «موضع عینی و منصفانه را در مورد برجام حفظ کرده و به طور صحیح مسائل مربوط را اداره کند» گفت: در مورد مساله هسته ای ایران، موضوع چین حفظ توافق جامع، حمایت از چند جانبه گرایی، حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه و نظم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی است.

خانم هوا ادامه داد: چین مایل است به همکاری نزدیک با طرف های ذیربط ادامه دهد تا تلاش های بی وقفه در پیشبرد حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: چین امیدوار است آمریکا با دقت به صدای جامعه بین المللی گوش کرده و کارهای بیشتری برای کمک به خلع سلاح هسته ای بین المللی و سیستم منع گسترش سلاح های هسته ای انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان