//
کدخبر: ۲۶۴۲۹۱ //

وزیر دفاع آمریکا برکنار می شود؟

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا به دلیل مخالفت با درخواست رئیس‌جمهور این کشور برای سرکوب اعتراضات مردمی، به امکان برکناری «مارک اسپر» به صورت ضمنی اشاره کرد.

وزیر دفاع آمریکا برکنار می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کاخ سفید در پی زمزمه‌های برکناری «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به دلیل مخالفت با درخواست ترامپ برای سرکوب اعتراضات، به صورت ضمنی درباره امکان برکناری اسپر سخن گفت.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در جمع خبرنگاران گفته که «اسپر اکنون در سمت خود باقی است، اما اگر ترامپ اعتماد خود را به وی از دست بدهد، در آینده مطلع خواهید شد».

اخیرا مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پی انتقادهای فراوان از حضور ارتش آمریکا در خیابان‌ها برای سرکوب معترضان، اعلام کرد که ترجیح می‎دهد ارتش به پایگاه‌های خود بازگردد.

اسپر درباره احتمال به‌کارگیری نیروهای رزمی ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات نیز اظهار داشت: «گزینه استفاده از این نیروها همیشه تنها به عنوان آخرین گزینه مطرح است. این گزینه تنها در اضطراری‌ترین و حساس‌ترین شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما اکنون در این شرایط قرار نداریم و من از این گزینه حمایت نمی‌کنم.»

در همین ارتباط، شبکه خبری «س‌ان‌ان» آمریکا به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که جایگاه وزیر دفاع آمریکا به دلیل مخالفت با رئیس‌جمهور این کشور در استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس، متزلزل شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۲۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان