//
کدخبر: ۲۶۴۲۱۴ //

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان عرب

بخش هایی از بیانات امروز (چهارشنبه) حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی و یکمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در رسانه های جهان عرب بازتاب یافت .

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان عرب
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه فرامنطقه ای « رأی الیوم » چاپ لندن به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: وضعیت آمریکا متزلزل است و همان گونه که با « جورج فلوید » شهروند سیاهپوست خود برخورد کرد، در سوریه و سایر کشورها نیز رفتار می کند.

به نوشته رأی الیوم ، آیت الله خامنه ای از امام خمینی به عنوان شخصیتی یاد کردند که در ایران روحیه تحول به وجود آورده و ثابت کرد که قدرت های بزرگ آسیب پذیر هستند و می توان آنها را به عقب راند.

این رسانه عرب زبان به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت:  امام خمینی تغییر و تحول بزرگی در دوران خود در زمینه های مختلف به وجود آورد و وارد  میدان تغییر و تحول شد و با گروهی از جوانان قم و ارائه درس هایی در زمینه فقه و اخلاق نهضت خود را شروع کرد. ملت ایران با نگاه تحقیرآمیز به خویشتن می نگریست اما امام خمینی توانست این نگاه را به احساس عزت تبدیل کند.

"ایشان تاکید کردند که ضعف دولت آمریکا در ارتباط با ویروس کرونا منجر به ضرر و زیان های زیادی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها شد."

از سوی دیگر پایگاه خبری لبنانی « العهد» نیز در خبری با عنوان « تحول تدریجی به دور از تحجرگرایی و انزواطلبی » ، به بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد. این رسانه به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: امام روح الله خمینی قدس سره در بردارنده ویژگی های مهمی بود که روحیه تغییر و تحول برجسته ترین آنها بود.

به گزارش العهد، رهبر انقلاب خاطرنشان کردند که امام روحیه خمودگی در ملت را به روحیه عزت مداری تبدیل کرد و از دین تمدن ساخت و مردم به تصمیم گیرنده برای جامعه تبدیل شدند و با بکارگیری صحیح معیارهای رایج فقه را به طور متقن وارد زندگی کرد.

در همین راستا شبکه تلویزیونی  « المیادین » نیز گزارش داد: رهبر ایران امروز از تغییر یافتن دیدگاه ها در مورد قدرت استکبار جهانی به عنوان مهم ترین تحول به وجود آمده توسط امام خمینی نام برد.

آیت الله خامنه ای تاکید کردند که ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر و تحول در امور بسیاری است.

به گزارش المیادین ، رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشورش توانست به فرآیند تحولات ادامه دهد و در بسیاری از زمینه ها پیشرفت کند.

ایشان خاطرنشان کردند که تغییر و تحول در زمینه اقتصاد نیازمند جدا شدن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی است.

براساس گزارش المیادین، آیت الله خامنه ای تاکید کردند که جبهه دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به ایران از راه مسائل بسیار دقیق و حساس است .

رهبر ایران با اشاره به تحولات اخیر آمریکا ابراز داشت: آنچه که هم اکنون در این کشور روی می دهد نمایانگر واقعیت هایی است که تا کنون پنهان مانده بود اما حقایق جدیدی نیستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان