//
کدخبر: ۲۶۳۷۳۱ //

تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس در آمریکا

با گذشت چند روز از قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس، ایالت‌های مختلف این کشور شاهد تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس در آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌ها مختلف این کشور شاهد تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه این شهروند که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی برای برقراری آرامش و مقابله با «اراذل و اوباش» سخن گفت. در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»

در پی اقدام نژادپرستانه علیه فلوید، شهر‌های مختلف آمریکا به صحنه تظاهرات تبدیل شده است. در برخی شهر‌ها پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۷۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان