//
کدخبر: ۲۶۳۳۷۹ //

وزیر خارجه فرانسه: سناریوی سوریه در لیبی تکرار می‌شود

وزیر خارجه با بیان اینکه سناریوی سوریه در لیبی تکرار می‌شود، بحران داخلی این کشور را بسیار پیچیده دانست.

وزیر خارجه فرانسه: سناریوی سوریه در لیبی تکرار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه الرای‌الیوم، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مجلس سنای این کشور گفت: وضعیت لیبی بسیار پیچیده و بحران داخلی این کشور بدتر شده‌است.

ژان ایو لودریان تصریح کرد: اکنون ما با تکرار سناریوی سوریه در لیبی مواجه هستیم.

این روزنامه فرامنطقه‌ای طی گزارشی درباره جدیدترین تحولات لیبی نوشت: دولت وفاق ملی (مورد تائید سازمان ملل) با کمک‌های نظامی ترکیه توانست پایگاه هوایی راهبردی الوطیه واقع در 140 کیلومتری جنوب غربی طرابلس را از تصرف نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر آزاد کند. اکنون خبرهایی در سطح محافل سیاسی- رسانه‌ای منتشر شده‌ است مبنی بر اینکه روسیه در نظر دارد با قدرت وارد جنگ داخلی لیبی شود و دربرابر طرح ترکیه در این کشور بایستد.

این خبر درحالی منتشر شده که اخباری دیگری حاکیست مسکو در حال آماده کردن طرح سیاسی است تا اوضاع  لیبی را به حالت قبل بازگرداند. به همین دلیل، وزیر خارجه روسیه سه شنبه هفته جاری طی تماس تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان لیبی (حامی حفتر) جدید ترین تحولات این کشور را  مورد بررسی قرار داد.  در این تماس تلفنی دو طرف تاکید کردند بحران لیبی راه حل نظامی ندارد و تمام گروه های سیاسی لیبیایی بایستی از طریق گفت وگو با یکدیگر به این بحران پایان دهند.

مسکو از نیروهای ژنرال حفتر در نبرد داخلی لیبی حمایت می‌کند و مستشاران روس در کنار این نیروها علیه دولت وفاق ملی می جنگند.

نیروهای حفتر بیش از یک سال است با حمایت گسترده تسلیحاتی و مالی امارات و عربستان و مصر  تلاش می‌کنند سراسر لیبی از جمله طرابلس را تحت کنترل خود دربیآورند اما با مقاومت نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی موفق به این کار نشده بلکه طی چند ماه گذشته متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان