//
کدخبر: ۲۶۳۲۶۵ //

چین، ادعای آبه را "سیاسی کردن ویروس کرونا" توصیف کرد

وزارت خارجه چین به انتقاد از ادعای نخست وزیر ژاپن درباره منشا کروناویروس از چین پرداخت و اعلام کرد، این مساله بایستی بر اساس علم و حقایق مورد بررسی قرار گیرد.

چین، ادعای آبه را "سیاسی کردن ویروس کرونا" توصیف کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما به طور قطع مخالف سیاسی شدن و بدنام کردن منشا ویروس هستیم. ارزیابی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بر خلاف عقاید و نظرات از سوی نهادهای تحقیقات پزشکی و سازمان بهداشت جهانی است.

وی با تاکید بر این مساله که جامعه بین‌الملل شامل چین و ژاپن باید برای مقابله با این پاندمی همکاری کنند، گفت: بی بصیرتی سیاسی نباید بر قضاوت‌های علمی فائق آید.

نخست وزیر ژاپن در جریان نشست خبری روز دوشنبه اعلام کرد، وضعیت فوق‌العاده برای کنترل ویروس کرونا در کشور پایان یافته و آن را یک "حقیقت" دانست که این ویروس نخستین بار سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و بعدا از چین به جهان گسترش یافت.

آبه در این نشست خبری شهروندان ژاپنی را به پذیرش نوع جدیدی از شیوه زندگی ترغیب کرد که شامل استفاده از ماسک صورت، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کار از منزل می‌شود. وی همچنین به این مساله اشاره کرد که بازگشت اوضاع به گذشته زمان می‌برد.

نخست وزیر ژاپن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این پاندمی بر اعتماد بین دو کشور چین و ژاپن اثر می‌گذارد و ‌آن را تخریب می‌کند، به این مساله اشاره کرد که یک باور عمومی وجود دارد که این بیماری ویروسی از چین آغاز شده است.

وی همچنین افزود، آمریکا به دنبال حل این بحران به همان روش ژاپن یعنی ارائه یک سیستم بر اساس اصول آزادی، دموکراسی و حقوق بشر است.

آبه همچنین تاکید کرد که هم ژاپن و هم چین مسئول تضمین صلح و ثبات در شرق آسیا هستند و ابراز امیدواری کرد که دولت پکن منافع جامعه جهانی را در مواجهه با این بیماری در نظر بگیرد و در اولویت قرار دهد.

وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که ژاپن به همکاری با کشورها برای کاهش تاثیرات کرونا بر اساس چارچوب شفاف سازی ادامه می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان