//
کدخبر: ۲۶۳۰۲۲ //

رئیس مجلس ونزوئلا: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اند

رئیس مجلس ونزوئلا به دنبال ورود نخستین محموله سوخت ایران به سواحل شمالی کشورش گفت: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اند.

رئیس مجلس ونزوئلا: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

"دیوسدادو کابلو" رئیس مجلس ملی موسس ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، به دنبال ورود نخستین محموله سوخت ایران به سواحل شمالی کشورش گفت: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اند. 

کابلو نایب رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلا بر اهمیت اقدام های انجام شده در چارچوب وحدت میان ملل ونزوئلا و ایران با حرکت پنج کشتی حامل سوخت از ملت پارس به سوی قلمرو کشورش تاکید کرد. 

کابلو در پیامی توییتری به مناسبت ورود نخستین نفتکش ایران به سواحل ونزوئلا نوشت: دو ملت مورد حمله امپریالیسم، تصمیم گرفتند که گامی برای جهان ممکن و عزت بردارند. 

رئیس مجلس ملی موسس ونزوئلا نوشت: مخالفان نوکرامپریالیسم از دید ساده خود تنها تانکرهای نفتی را مشاهده می‌کنند، آن‌ها قادر به دیدن دامنه این تلاش نیستند، ما پیروز خواهیم شد. 

مرکز ردیابی تانکر ترکز (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی فورچون که در اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) در بندر شهید رجایی با 43 میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، اکنون در اسکله 2 در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا واقع در غرب پایتخت کاراکاس لنگر انداخت. 

این نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی است که به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا پهلو می‌گیرد و آماده تخلیه محموله سوختی خود است.  

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نفتکش ایرانی در حال انجام عملیات پهلو گرفتن در پالایشگاه ال پالیتو با کمک دو قایق یدکش ونزوئلا اندکی پس از نیمه شب روز دوشنبه به وقت محلی است.  

به دنبال تهدیدهای آمریکا برای اطمینان از اینکه کشتی ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل ونزوئلا برسد، تانکر هنگام عبور از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) توسط نیروی دریایی ونزوئلا اسکورت شد.  

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد پیش از این روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند. 

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»،«فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۰۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان