//
کدخبر: ۲۶۰۷۲۷ //

هشدار ژنرال یونانی به ناتو درباره قریب الوقوع بودن درگیری با ترکیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یونان در رایزنی با مقامات ارشد ناتو نسبت به درگیری محتمل کشورش با ترکیه و پیامدهای آن هشدار داد.

هشدار ژنرال یونانی به ناتو درباره قریب الوقوع بودن درگیری با ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

یک ژنرال ارتش یونان با برگزاری دو ویدیو کنفرانس با مقامات ارشد ناتو نسبت به درگیری محتمل کشورش با ترکیه هشدار داد.

به نوشته وبگاه «بالگرین میلیتری» در این ویدیو کنفرانس‌ها ژنرال «کنستانتیوس فلوروس» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  یونان نسبت به اقدام تحریک کننده ترکیه در «دریای اژه» و مرز بین دو کشور هشدار داده و گفت که اینگونه قدامات به یک برخورد با عواقب پیش بینی نشده منجر میشود. در این دو ویدیو کنفرانس «سر استورات پیچ» و ژنرال «تیم ردفورد» از سوی ناتو با ژنرال یونانی رایزنی کردند. 

رسانه های یونانی نیز روز شنبه نوشتند که ترکیه سعی دارد تجاوزهای روزانه به مرزهای یونان را از مخفی نگه دارد.

مقامات ارشد نظامی یونان در همین زمینه در روزهای گذشته از تلاشهای ترکیه  و مانع تراشی آنها برای عدم برگزاری یک رزمایش دریایی که قرار است دوشنبه هفته جاری برگزار شود، خبر دادند.

به نوشته روزنامه «کاثیمرینی» ترکیه در روزهای گذشته هشدارهایی شامل اطلاعاتی در زمینه کشتیهای دریایی و ترسیم خطوط دریایی خود با یونان صادر کرده است. به گفته مقامات نظامی یونان، ترکیه در این هشدارها به اختلافات خود با یونان و آنچه نقض معاهده لوزان ۱۹۲۳ از سوی آتن خوانده، پرداخته است. به گفته مقامات یونانی، آتن نیز بدون توجه به این تهدیدها رزمایش دریایی «کاتیاگیدا-۲۰» را از روز دوشنبه برگزار میکند.

روابط ترکیه و یونان در دهه های گذشته به دلیل ادعای هرکدام درباره حقوق دریانوردی در دریای اژه  مرتب دچار تنش بوده است. این در حالی است که دو طرف بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی هم متهم می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان