//
کدخبر: ۲۶۰۰۸۶ //

دولت فرانسه کمک مالی به فعالان هنری را افزایش می‌دهد

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه وعده داد به فعالان هنری که از شیوع کرونا زیان دیده‌اند کمک‌های مالی بیشتری ارائه دهد.

دولت فرانسه کمک مالی به فعالان هنری را افزایش می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

منتقدان می‌گویند که دولت مکرون نتوانسته است از کتابخانه‌ها، تئاترها و کنسرت‌ها در بحبوحه شیوع کرونا به قدر کافی حمایت کند.

فرانسه همانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی برنامه‌ای برای پرداخت دستمزد کارکنانی که خانه‌نشین شده‌اند، در نظر گرفته است اما این برنامه بخش‌های زیادی از فعالیت‌های هنری را پوشش نمی‌دهد.

مکرون در ویدیوکنفرانسی که با حضور وزاری فرهنگ و دارایی و نمایندگان هنرمندان برگزار شد، وعده داد که کمک‌های مالی به فعالان هنری را افزایش دهد.

او همچنین گفت که به فیلمسازانی که پروژه‌های آنها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است، خسارات خواهد داد و نویسندگان نیز تا چهار ماه از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد.

فرانسه در نظر دارد به تدریج برخی محدودیت‌هایی را که برای مقابله با کرونا وضع کرده بود، لغو کند اما سالن‌های سینما و تئاتر و کنسرت فعلا بازگشایی نخواهند شد.

همچنین قرار است ممنوعیت برگزاری رویدادهای فرهنگی که بیش از پنج هزار نفر در آنها شرکت می‌کنند، تا ماه سپتامبر برقرار باشد.

بیش از ۱۷۰ هزار نفر در فرانسه به کرونا متبلا شده و ۲۵ هزار و ۵۳۱ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از ۵۲ هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان