//
کدخبر: ۲۶۰۰۴۲ //

هشدار پکن به آمریکا؛ استقرار کروز و تحرک نظامی اطراف ما ممنوع!

یک خبرگزاری انگلیسی در حالی از طرح ویژه پنتاگون برای استقرار تفنگداران دریایی مجهز به موشکهای کروز نزدیک چین خبر داده که مقامات چینی نیز به پنتاگون در این باره هشدار داده اند.

هشدار پکن به آمریکا؛ استقرار کروز و تحرک نظامی اطراف ما ممنوع!
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که تنش بین چین و آمریکا هر روز رنگ دیگری به خود می‌گیرد رسانه ها از تلاش آمریکا برای جبران عقب ماندگی موشکی برابر چین با استقرار موشکهای برد بلند ضد کشتی  و کروز خبر میدهند.

 خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در گزارشی اختصاصی نوشت که پنتاگون قصد دارد در طرحی که بودجه آن را از کنگره تقاضا کرده، تفنگداران دریایی خود مجهز به انواع موشکهای «تام هاوک» و موشکهای برد بلند ضد کشتی را برای کمک رساندن به نیروی دریایی خود به منطقه اعزام کند.  پنتاگون قصد دارد با این برنامه با پیشرفت قابل توجه چین  در موشکهای سطح پایه کروز و بالستیک مقابله کند.

این در حالی است که چین با اشراف تحرک نظامی رقیب، به آمریکا یادآور شده  از تحرکت نظامی و نمایش قدرت اطراف سرزمینش دست بردارد.

به نوشته رویترز، پنتاگون همچنین قصد دارد با تغییر تاکتیک، تنفنگداران دریایی را برای کمک به نیروی دریایی خود برای حمله به ناوهای دشمن عازم منطقه کند. به همین منظور، قرار است یگانهایی از تفنگداران دریایی آمریکا مجهز به موشکهای ضد کشتی عازم اطراف چین شوند.

 سخنگوی ارتش چین  نیز چندی قبل به آمریکا هشدار داد که پکن نسبت به استقرار موشکهای سطح پایه و برد بلند در منطقه آسیا اقیانوس آرام بی تفاوت نیست.

 وزارت خارجه چین نیز با ارسال متنی برای خبرگزاری رویترز یادآور شد، آمریکا در پی تعقیب راهبرد هند، اقیانوس آرام و استفاده از سلاحهای جدید از جمله موشکهای سطح پایه برد متوسط در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است. پکن به شدت با این اقدام مخالف است.

این در حالی است که سرهنگ دوم «دیو ایستبرن» سخنگوی پنتاگون از هرگونه اظهار نظر در زمینه بیانه دولت یا ارتش چین خودداری کرده است.

همزمان با شدت یافتن تنشهای آمریکا و چین، برخی رسانه های آمریکایی به آماده شدن یک بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین به نام «شیان-ایچ20» اشاره کردند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» این بمب افکن فرا صوت برد عملیاتی نیروی هوایی چین را افزایش داده و گفته میشود سال جاری آماده حضور در ارتش این کشور است. این بمب افکن پنهانکار تمام شبه جزیره کره، استرالیا و ژاپن را در برد خود دارد و چالشی برای ایالات متحده محسوب میشود.

بنابر اعلام  سازمان اطلاعات دفاعی ارتش آمریکا، این بمب افکن با نمونه های آمریکایی «بی-1»، «بی-2» و «پاکدا» روسی قیاس میشود. برخی گمانه زنیها از نمایش این غول پرنده جدید چین در نمایشگاه هوایی «ژوهای» در نوامبر (آبان) سال جاری حکایت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان