//
کدخبر: ۲۵۹۳۹۶ //

اکنون «وقت مناسب» برای یافتن سرمنشأ کووید-۱۹ نیست

یکی از اعضای کابینه نخست وزیر انگلیس هشدار داد که بررسی و موشکافی نقش کشورهای مختلف جهان در پیدایش و همه گیری ویروس کووید- ۱۹ در بازه زمانی کنونی «اقدامی نابهنگام» است.

اکنون «وقت مناسب» برای یافتن سرمنشأ کووید-۱۹ نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از راشاتودی، «رابرت جنریک» وزیر مسکن انگلیس به خبرنگاران گفت که زمانی فرا می رسد که این کشور نقش کشورهای دیگر را در باب منشأ بیماری همه گیر کووید -۱۹ بررسی خواهد کرد؛ اما هشدار داد که اکنون «وقت مناسبی نیست».

جنریک در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد احتمال بررسی نقش چین در آغاز این همه گیری و حتی مطالبه غرامت از دولت پکن پاسخ داد: «زمانی خواهد رسید که ما بخواهیم منشأ و مبدأ این ویروس را بطور دقیق تحلیل و موشکافی کنیم و اقدامات سایر کشورها را در نظر بگیریم، اما اکنون زمان آن نیست».

در شرایطی که این اظهارات احتمال تیرگی روابط میان انگلیس و چین را به دنبال دارد، اما لحن کلام این وزیر انگلیسی به هیچوجه قابل مقایسه با لحن خصمانه و تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا- متحد دیرینه انگلیس- نیست.

در واقع، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیراً در موقعیتهای مختلف و با صراحت چین را برای شیوع این ویروس مقصر و مسئول دانسته و دولت پکن را برای عدم اقدام به موقع و هشدار سریع و کافی به سایر کشورها به باد انتقاد گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان