//
کدخبر: ۲۵۹۱۷۹ //

واکنش شمخانی به اقدام آلمان علیه حزب‌الله

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در واکنش به اقدام اخیر دولت آلمانی مبنی بر ممنوع الفعالیت کردن حزب‌الله در این کشور، این اقدام را یک شگفتی خواند که نقاب را از چهره حامیان اصلی تروریسم برانداخته است.

واکنش شمخانی به اقدام آلمان علیه حزب‌الله
به گزارش فرتاک نیوز،

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در پیامی توئیتری اقدام دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان را یک شگفتی خواند و تأکید کرد که این اقدام باعث شد که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم در جهان برافتد.

دریابان شمخانی در این پیام توئیتری اظهار داشت: «از شگفتی جدید هم رونمایی شد. فروشندگان سلاح کشتار جمعی شیمیایی به صدام، مدافع حقوق بشر شده و از ترس دوست کودک‌کش خود، حزب‌الله قهرمان را تروریست می‌نامند .داعش به اروپا نرسید چون پشت دیوار مقاومت گیر افتاد. چه خوب که نقاب از چهره حامیان اصلی تروریسم برافتاد.»

در نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه پلیس آلمان در چند ایالت این کشور علیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به‌طور همزمان وارد عمل شد. ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله مورد تفتیش قرار گرفته است.

طرفداران حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن متهم شده‌اند که از خشونت علیه اسرائیل جانبداری می‌کنند و موجودیت این رژیم را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

اشتیو آلتر، سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده که این اقدام آلمان از آن حکایت دارد که دولت حتی در شرایط بحرانی نیز قادر به پیشبرد وظایف خود است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم این اقدام دولت را تمجید کرده در گفتگوی کوتاهی با روزنامه "دی‌ولت" آلمان گفت: حزب‌الله حق موجودیت اسرائیل را انکار می‌کند، با خشونت و ترور تهدید می‌کند و سامانه‌های موشکی خود را به‌شدت گسترش می‌دهد.

وی همچنین حزب‌الله را پشتیبان اقدامات به‌زعم خود خشونت‌طلبانه بشار اسد علیه مردم کشورش در سوریه ارزیابی کرده با پیچیده خواندن واقعیت‌های سیاسی در لبنان در عین حال مدعی شد که این نباید مانع این شود که در آلمان از ابزار حاکمیت قانون حداکثر استفاده برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی و جنایی حزب‌الله نشود.

صبح پنج‌شنبه سخنگوی وزارت کشور آلمان در توییتر نوشت: «هورست زهوفر» وزیر کشور [فعالیت‌ها و حضور] حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است.

اتحادیه اروپا در سال 2013 شاخه نظامی حزب‌الله را رسماً یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود. آمریکا و اسرائیل از مدت‌ها قبل از دولت آلمان درخواست کرده بودند که فعالیت‌ نیروهای حزب‌الله را در کشور خود ممنوع کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان