//
کدخبر: ۲۵۸۰۶۴ //

لاوروف: برخی کشورها با حمله به سازمان جهانی بهداشت درصدد توجیه کم‌کاری خود هستند

وزیر خارجه روسیه در اشاره‌ای غیرمستقیم به اظهارات ترامپ در انتقاد از سازمان جهانی بهداشت و قطع کمک مالی به این سازمان، دلیل این اقدامات وی را توجیه پاسخ دیرهنگام و ناکافی واشنگتن در مقابله با بحران کرونا دانست.

لاوروف: برخی کشورها با حمله به سازمان جهانی بهداشت درصدد توجیه کم‌کاری خود هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام اخیر ترامپ در تعلیق کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت گفت: مسکو معتقد است برخی کشورها با حمله به سازمان جهانی بهداشت می‌کوشند پاسخ دیرهنگام و ناکافی خود در مقابله با همه‌گیری کرونا را توجیه کنند.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، سازمان جهانی بهداشت به عنوان هماهنگ‌کننده سیاستهای بهداشتی، در حال انجام کار خود است، گرچه این اقدامات ایده‌آل نیست.

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، لاوروف که در برنامه‌ای در یکی از شبکه‌های دولتی روسیه صحبت می‌کرد افزود باید این نکته را در نظر داشته باشید که وظیفه سازمان جهانی بهداشت مشخص است و توسط کشورها عملی می‌شود و تا این اواخر هیچ شکایتی درباره آن نشده بود.

مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ مرتباً چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا و به راه انداختن کمپین اطلاعات نادرست متهم می‌کنند. اتهامی که چین همواره بر نادرستی آن پافشاری کرده است.

ترامپ به تازگی اعلام کرد کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را در حساس‌ترین زمان ممکن یعنی همه‌گیری جهانی کرونا تعلیق می‌کند. او مدعی است این سازمان انعکاس‌دهنده مواضع چین در خصوص این همه‌گیری است. اقدامی که با واکنشهای انتقادی بسیاری مواجه شد.

شیوع کروناویروس که از سوی سازمان جهانی بهداشت همه‌گیری اعلام شده، تاکنون بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان درگیر کرده و بیش از ۱۹۸ هزار نفر را هم به کام مرگ کشانده است. آمریکا با ۹۲۵ هزار ۷۵۸ مبتلا و ۵۲ هزار و ۲۱۷ فوتی در راس کشورهای درگیر این بحران قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان