//
کدخبر: ۲۵۷۳۰۹ //

مشاور ترامپ: چین اطلاعات کرونا را عمدا پنهان کرده است

مشاور رئیس جمهور آمریکا، چین را به مخفی کردن اطلاعات مربوط به ویروس کرونا با مقاصد تجاری متهم کرد.

مشاور ترامپ: چین اطلاعات کرونا را عمدا پنهان کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، پیتر ناوارو، مشاور کاخ سفید روز دوشنبه چین را به مخفی کردن اطلاعات درباره ویروس کرونا متهم کرد. به گفته ناوارو علت این مسئله تمایل چین برای برنده شدن در رقابت تجاری تولید واکسن این ویروس است.

آمریکا که درحال حاضر بیشترین آمار مربوط به مبتلایان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده بارها از پکن درخواست کرده که اطلاعات اولیه مربوط به شیوع این ویروس را که در این کشور اتفاق افتاده با دولت‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

ناوارو دراین باره به فاکس نیوز گفت: یکی از دلایلی که آنها اطلاعات مربوط به ویروس را در اختیار ما قرار نداده‌اند شاید این باشد که آن‌ها در رقابت برای دستیابی به یک واکسن هستند و تصور می‌کنند که این  موضوع تنها یک مسابقه و یک فرصت تجاری است تا بتوانند واکسن ویروس را به دنیا بفروشند.

ناوارو با اشاره به دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت: اما ما آنها را شکست می‌دهیم. ما آنها را به دلیل رهبری رئیس جمهور ترامپ شکست می‌دهیم.

 ایالات متحده آمریکا در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا اکنون به 42 هزار نفر رسیده است.

آمریکا اکنون از بالاترین آمار تلفات ویروس کرونا برخوردار است و تعداد مبتلایان آن در روز دوشنبه به 774 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید مدعی شد که سرعت شیوع کرونا در آمریکا کاهش پیدا کرده و حتی در مناطقی که بیشترین میزان ابتلا وجود داشت، هم اکنون تعداد مراجعه‌ به بیمارستان‌ها کمتر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان