//
کدخبر: ۲۵۶۷۴۸ //

اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر نحوه رای گیری انتخابات آمریکا

در حالی که شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های فزاینده‌ای را در آمریکا به وجود آورده است، نمایندگان کنگره بر سر نحوه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر به شدت اختلاف نظر دارند.

اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر نحوه رای گیری انتخابات آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در شرایطی که برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پیشنهاد رای گیری با ایمیل را برای انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان 99) مطرح کرده‌اند، این پیشنهاد با مخالفت شدید جمهوریخواهان روبرو شده است.

دموکرات‌ها این پیشنهاد را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح کرده‌اند ولی جمهوریخواهان نسبت به احتمال تقلب در صندوق‌های رای با روش رای گیری الکترونیکی ابراز نگرانی کرده‌اند.

نمایندگان دموکرات نیز معتقدند روش رای گیری امسال باید تغییر کند چرا که بسیاری از شهروندان آمریکایی به خاطر نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا حاضر نیستند در صف‌های طولانی بایستند.

طی سال‌های اخیر دموکرات‌ها رقبای خود در حزب جمهوریخواه را متهم کرده‌اند که با اتخاذ سیاست‌های ویژه‌ای در برخی ایالت‌ها، قصد دارند روند رای گیری را دشوارتر و پیچیده‌تر کنند.

روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی امسال پیچیده‌تر از قبل است که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان و جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا را در اختیار دارند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد کمک مالی 2 تا 4 میلیارد دلاری به ایالت‌های مختلف را برای برگزاری انتخابات مطرح کرده است. تمرکز اصلی پیشنهاد دموکرات‌ها برای اختصاص کمک مالی به ایالت‌های مختلف در برگزاری انتخابات، تامین منابع مالی لازم با هدف برگزاری الکترونیکی انتخابات است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز 7 آوریل در اظهارات کوتاهی ضمن مخالفت با برگزاری الکترونیکی انتخابات، گفت: صندوق‌های رای الکترونیکی یک خطر بسیار بزرگ برای این کشور است.

البته وی اذعان کرده است که ماه گذشته در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوریخواه در فلوریدا با ایمیل رای داده است.

این در شرایطی است که نظرسنجی رویترز ایپسوس نشان می‌دهد که 72 درصد آمریکایی‌ها که شامل 79 درصد دموکرات‌ها و 65 درصد جمهوریخواهان است، از برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی حمایت کرده‌اند تا از این راه از گسترش و شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان