//
کدخبر: ۲۵۵۱۷۴ //

بازتاب بیانات امام خامنه‌ای در رسانه‌های عربی

هم‌زمان با آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت نیمه شعبان٬ رسانه‌های خارجی و از جمله عربی شروع به بازتاب محورهایی از سخنان ایشان کردند.

بازتاب بیانات امام خامنه‌ای در رسانه‌های عربی
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعاتی قبل سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت نیمه شعبان (ولادت حضرت امام زمان (عج) آغاز شد. حضرت «آیت‌الله خامنه‌ای» طی این سخنرانی به بیان نکاتی درباره درباره مسائل داخلی و بین‌المللی پرداختند.

این سخنرانی از شبکه‌های رسانه‌ ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به‌زبان‌های مختلف و به‌صورت زنده پخش شد و رسانه‌های خارجی و از جمله عربی هم‌زمان با آغاز سخنرانی ایشان شروع به بازتاب بخش از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب کردند.

رسانه های عربی محورهای سخنرانی «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» را به شکل زیر بازتاب دادند:

شبکه المنار لبنان اعلام کرد امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران طی سخنرانی خود به مناسبت میلاد باسعادت «امام عصر (عج)» فرمودند که میلیاردها انسان امروز دچار اضطراب و نگرانی شده و آرامش ندارند و پیشرفت‌های گوناگون بشری نتوانسته‌اند آنها را به مرحله امنیت و سعادت برسانند. دیروز میلیون‌ها دست برای دعا کردن بالا رفت و این موجب ازدیاد برکت برای جامعه می‌شود.امت پیامبر اکرم (ص) در هیچ حادثه و مصیبتی نبایدنامید شود.انتظار فرج همراه با امید و عمل است و همه منتظر تحقق این وعده الهی هستیم.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در این راستا نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که فرهنگ غربی در مقابله با ویروس کرونا در خالی کردن فروشگاه‌ها و توقیف ماسک‌های وارداتی تجسم یافت. دزدیدن کمک‌های انسانی و تبعیض قائل شدن در معالجه بیماران منعکس‌کننده فرهنگ غربی که مبتنی بر فلسفه مادی‌گرایی است بوده و کرونا روحیه وحشیانه غرب را افشا کرد.

روزنامه الجمهوریه لبنان در این رابطه گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشتند که حادثه کرونا امروز یک امتحان عجیب برای همه ملت‌ها و دولت‌های جهان است. ملت ایران در مقابله با کرونا بسیار خوش درخشید و نهایت مسئولیت‌پذیری خود را در برخورد بااین ویروس نشان داد؛ فداکاری‌های کادر پزشکی و درمانی گواه این امر است.مشارکت ملت ایران در مقابله با کرونا عمق فرهنگ اسلامی آنها را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز نوشت :رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند که همه ملت ایران در سطح پزشکان و پرستاران و کارشناسان و وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا فداکاری می‌کنند. این فداکاری‌ها در ذهن همه ملت ایران باقی مانده و هرگز از خاطره فرزندان این مرز و بوم پاک نمی‌شود.مسئولان باید جهش تولیدی را تحقق بخشند.در ماه مبارک رمضان نباید از دعا و عبادت در منازل و کنار خانواده غافل شویم. برخی از مردم ایران با سختی‌هایی در زندگی خود مواجه هستند و کسانی که توانایی دارند باید به آنها کمک کنند.

پایگاه خبری شهاب در این زمینه نوشت : رهبر  معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند که کرونا مشکل بزرگی است، اما این مشکل در مقایسه با مشکلات دیگر کوچک به نظر می‌آید. 32 سال پیش از این در همین ایام هواپیما‌های عراقی با موشک‌های شیمیایی مردم ما و بخشی از مردم خود را هدف قرار دادند.

شبکه المیادین نیز در این باره نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که در مقابله با کرونا نباید از توطئه‌های مستکبران غافل شویم. ملت ایران نشان داد که در تعهد به تصمیمات اتخاذ شده در مقابله با کرونا نظم بالایی دارد.نتیجه نظام روشنفکری غرب را در حرص و طمع آنها دیدیم. نیروهای مسلح مسلح ایران از همه امکانات موجود در زمینه‌های علمی و پژوهشی و ساختاری در مقابله با کرونا استفاده کردند.

پایگاه خبری النشره لبنان نیز در همین راستا اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اظهار داشتند که مردم ایران مشارکت بسیار مناسب و باارزشی در مبارزه با کرونا داشتند. مسئولان باید این روزها تولید ملی را دوچندان کنند. در راستای مقابله با کرونا نباید از توطئه‌های دشمنان مستکبر غافل شویم. رفتار غرب در مقابله با کرونا بازتاب فرهنگ مادی‌گرایی و روحیه وحشیانه آنهاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان