//
کدخبر: ۲۵۵۱۷۳ //

استقبال سفیر آمریکا در ریاض از آتش‌بس ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن

سفیر آمریکا در عربستان سعودی از اعلام آتش‌بس ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن استقبال کرد.

استقبال سفیر آمریکا در ریاض از آتش‌بس ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن
به گزارش فرتاک نیوز،

امارات عربی متحده و عربستان سعودی پس از شش سال تجاوز به ملت یمن، به صورت یکجانبه از آتش‌بس دو هفته‌ای در این کشور خبر دادند.

«جان ابو زید» سفیر آمریکا در عربستان سعودی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از این آتش‌بس استقبال کرد.

شبکه خبری العربیه به نقل از ابوزید گزارش داد، آمریکا از آتش‌بس در یمن استقبال و به خاطر این اقدام، از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که «همه طرف‌ها با فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن برای تحقق صلح و ثباتی که ملت یمن شایسته آن است، همکاری کنند؛ به ویژه اینکه جهان هم اکنون بر مبارزه با ویروس کرونا و نجات جان [انسان‌ها] متمرکز شده است».

«ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی روز گذشته ادعا کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به مدت دو هفته در یمن آتش‌بس اعلام می‌شود.

اخیرا مسئولان یمنی بارها هشدار دادند که عربستان سعودی در پی انتقال ویروس کرونا به خاک یمن است تا از این طریق بتواند توطئه خود علیه ملت یمن را تکمیل کند.

این آتش‌بس از ساعت دوازده امروز پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد و «با هدف فراهم‌سازی شرایط مناسب برای دعوت از فرستاده دبیر کل سازمان ملل برای برگزاری نشست» بین دولت مستعفی یمن و دولت صنعاء قابل تمدید خواهد بود.

المالکی ادعا کرد که اگر این نشست برگزار شود، پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل برای اقدامات و مکانیزمهای اجرای آتش‌بس دائمی در یمن و برداشتن گام‌های اعتمادساز بررسی خواهد شد.

عربستان به همراه شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حمایت غربی-آمریکایی از فروردین سال ۱۳۹۴ تهاجم نظامی خود را به یمن آغاز کرد، ولی تا کنون به موفقیتی دست نیافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان