//
کدخبر: ۲۵۵۱۶۴ //

ترامپ: یک انفجار بزرگ در انتظار اقتصاد ماست!

رییس جمهور آمریکا گفت اقتصاد این کشور به زودی به شرایط عادی باز خواهد گشت.

ترامپ: یک انفجار بزرگ در انتظار اقتصاد ماست!
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت پس از آن که شمار قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا رو به کاهش رفت، شاهد یک انفجار بزرگ در اقتصاد آمریکا خواهیم بود. هر چند وی از ارایه یک چارچوب زمانی معین برای انجام این کار خودداری کرد اما لری کودلو، مشاور اقتصادی وی احتمال داده است که این اتفاق ظرف چهار تا هشت هفته آینده اتفاق بیافتد.  

ترامپ با بیان این که روند بازگشایی اقتصاد این کشور چندین مرحله به طول خواهد انجامید مدعی شد: از برنامه ریزی قبلی جلو هستیم. راب ردفیلد، مدیر مرکز کنترل بیماری آمریکا نیز که همراه ترامپ در این نشست حاضر شده بود از ارایه یک راهنما برای محافظت از کارکنانی که مجبور هستند در شرایط فعلی بر سر کار خود حاضر شوند خبر داد.  

آمریکا اکنون بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در جهان دارد و شمار قربانیان نیز پس از ایتالیا، بالاترین رقم در جهان است.

از سوی دیگر موسسه مدیریت سرمایه گذاری پاثفیک در گزارشی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به منفی ۳۰ درصد و در سه ماهه سوم امسال به منفی پنج درصد برسد. تیفاتی ویلدینگ، کارشناس مسایل اقتصادی در این موسسه گفت: انتظار ما این است که بازار کار نیز به شدت تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد به گونه ای که نرخ بیکاری احتمالا تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بسیاری از کسب و کارها مجبور شده اند به طور موقت دست به تعدیل نیروی گسترده بزنند و همین مساله باعث فشار زیادی به نظام تامین اجتماعی آمریکا خواهد شد. این موسسه خواهان حمایت بیشتر از این صندوق ها و مراکز درمانی برای عبور از بحران فعلی شده است.  

این موسسه زیان شرکت های آمریکایی را طی این مدت ۱.۹۱ تریلیون دلار پیش بینی کرده است. 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان