//
کدخبر: ۲۵۳۸۳۷ //

ادعای ترامپ درباره حمله «حلقه‌های نیابتی» ایران به نظامیان آمریکایی

رئیس جمهور آمریکا باری دیگر ادعای دولت کشورش مبنی حمله «حلقه‌های نیابتی ایران» به نظامیان آمریکایی در عراق را مطرح کرد.


ادعای ترامپ درباره حمله «حلقه‌های نیابتی» ایران به نظامیان آمریکایی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعای حمله «حلقه‌های نیابتی» ایران به نظامیان آمریکایی، اشاره کرد که ارتش آمریکا در صورت تداوم این حملات، حمله مستقیم‌تری به نیروهای ایرانی در نظر خواهد گرفت.

ترامپ اظهار کرد که «اگر آن‌ها کاری انجام دهند، این واکنش بزرگ‌تر خواهد بود».

او پیش از این در صفحه توییترش با مطرح کردن این ادعا که «بر اساس اطلاعات موجود و باوری که وجود دارد، ایران یا حلقه‌های نیابتی آن در حال برنامه‌ریزی یک حمله مخفیانه علیه نظامیان آمریکا یا دارایی‌های آن در عراق هستند»، گفت: اگر این اتفاق بیافتد، ایران واقعا هزینه گزافی خواهد پرداخت.

علاوه بر این، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه‌اش گفت که به دقت شرایط عراق را زیر نظر داشته و درباره تهدیدها علیه نظامیان آمریکایی، با دولت عراق ارتباط دارد و اظهارات او در جمع، پیامی برای تهران است تا در حملات خود تجدید نظر کند.

او در این باره گفت: این یک هشدار حمله نیست. من به آن‌ها هشدار می‌دهم. تفاوت زیادی وجود دارد. من می‌گویم اگر کاری انجام دهند که به نظامیان ما آسیبی بزند، بهایش را خواند پرداخت.

اظهارات از روی استیصال ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی در شرایطی در مورد ایران مطرح می شود که اخیرا امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در گفت‌وگویی تاکید کرده است: اگر آمریکایی ها در عراق دست از پاخطا کنند، پاسخ به آنها منحصر به جغرافیای عراق نخواهد شد و هر جا که منافع آمریکایی ها باشد ممکن است هدف قرار بگیرد. نیروهای مسلح و جبهه مقاومت آمادگی لازم را دارند و در صورتی که دشمن دست از پاخطا کند، قطعاً با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده نیروهای مقتدر نظام و جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان