//
کدخبر: ۲۵۳۸۳۲ //

تماس «کرونایی» ترامپ و بولسونارو

رییس‌جمهوری آمریکا و همتای برزیلی وی که اسفندماه شایعاتی درباره ابتلای هر دوی آنها به کرونا منتشر شده بود، با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند؛ گفت‌وگویی که محوریت آن، همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با این بیماری اعلام شده است.


تماس «کرونایی» ترامپ و بولسونارو
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با ژایر بولسونارو، همتای برزیلی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره همکاری‌های لوجستیک و پزشکی به منظور مبارزه با کرونا به رایزنی پرداختند. به گفته وزیر امور خارجه برزیل، در این گفت‌وگوی تلفنی به موضوعات مرتبط با سیاست‌های قرنطینه‌سازی اشاره‌ای نشده است. بولسونارو و ترامپ هر دو در خصوص مواضع خود در قبال این سیاست‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

کاخ سفید اعلام کرد، دو طرف همچنین درباره اهمیت همکاری‌های دوجانبه در چارچوب گروه ۲۰، تعامل در راستای ساخت واکسن و احیای رشد اقتصادی جهانی گفت‌وگو کرده‌اند.

بولسونارو اسفندماه با ترامپ دیدار کرده بود. چندی پس از این دیدار، برخی رسانه‌ها گزارش دادند، نتیجه آزمایش کرونای رییس‌جمهوری برزیل «مثبت» اعلام شده است. این اخبار بلافاصله از سوی بولسونارو تکذیب شد.

 برخی گزارش‌ها همچنین حاکی از آن بود که مسئول رسانه‌ای دفتر ریاست‌جمهوری برزیل نیز به کرونا مبتلا شده است. این مقام برزیلی در دیدار رییس‌جمهوری کشورش با ترامپ حضور داشت.

چند روز پس از این دیدار، ترامپ بالاخره راضی شد آزمایش بدهد و پزشک کاخ سفید اعلام کرد، جواب آزمایش کرونای رئیس‌جمهوری آمریکا، منفی است. در همین حال، رییس‌جمهوری برزیل هم اعلام کرد که دومین آزمایش کرونای او هم منفی بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان