//
کدخبر: ۲۵۳۸۱۴ //

درآمد مالیاتی آمریکا چقدر است؟

میزان درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا اکنون به حدود ۳.۵ تریلیون دلار رسیده است.


درآمد مالیاتی آمریکا چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه مارس به سه تریلیون و ۴۲۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۵۶۶ هزار دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تاپایان ماه مارس به طور متوسط ۱۰ هزار و ۵۸۰  دلار و میزان درآمد هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۹ هزار و ۴۲۸ دلار بوده است.

از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه مارس به یک تریلیون و ۶۴۷ میلیارد و ۵۳۵  میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۹ میلیارد و ۵۸۹ میلیون دلار بوده است.

تا پایان ماه مارس، نسبت درآمد به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۶۸ درصد رسیده است. بین بازه زمانی ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین نسبت درآمد به تولید ناخالص داخلی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۹.۵ درصد و بیشترین نسبتمخارج به تولید ناخالص داخلی مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۱۷.۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به مارس به ۲۱ تریلیون و ۶۷۱ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار رسیده است که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۲۳ میلیون ۴۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر است که از این تعداد، ۱۵۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. از بین جمعیت شاغل آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۴۸ نفر در بخشخصوصی مشغول به کار بوده اند و ۸ میلیون ۹۰۷ هزار و ۹۶۴ نفر نیز خود اشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۳۱ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۴۷  نفر به صورت تمام وقت و ۲۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۷۲ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند. هم چنین ۵۴ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۸۷ نفر بازنشسته تا پایان این ماه درامریکا بوده اند.

تا پایان ماه مارس متوسط قیمت خانه در امریکا ۳۱۲ هزار و ۴۸۷ دلار، متوسط قیمت خودروی جدید ۳۸ هزار و ۴۶۰ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۳ هزار و ۸۹۷ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان ماه مارس ۳۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۱۳ آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند، ۱۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۷ نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان