//
کدخبر: ۲۵۳۲۷۴ //

سناتور روس: تلاش‌های آمریکا علیه ایران در عراق شکست می‌خورد

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) معتقد است: تحرکات و تلاش‌های اخیر آمریکا علیه ایران‌ در عراق، به شکست می‌انجامد.

سناتور روس: تلاش‌های آمریکا علیه ایران در عراق شکست می‌خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

«آلکسی پوشکوف» با اشاره به برنامه‌های جدید آمریکا برای مقابله با گروهای مقاومت در عراق در توئیتی نوشت: ایالات متحده نمی تواند از شر عادت های بد خود (مداخله در امور دیگر کشورها) حتی در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان خلاص شود.

به گفته این سناتور روس، آنها (مقامات واشنگتن) قصد دارند جنگ‌ها را در عراق به امید نابودی "گروه های طرفدار ایران" تشدید کنند حال آنکه این اقدامات نه تنها به پیروزی ختم نمی‌شود بلکه از هم‌اکنون به نظر می‌رسد ایالات متحده از همین حالا جنگی دیگر در یک کشور خارجی را باخته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» به تازگی در گزارشی از برنامه کاخ سفید برای حمله به تعدادی از مواضع «الحشد الشعبی» و مقاومت اسلامی و در راس آنها «کتائب حزب الله عراق» خبر داد.

این نشریه آمریکایی به نقل از چند مقام دولتی و نظامی آمریکا نوشته است که در جریان جلسه روز ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه ۹۸) در کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به پنتاگون اجازه داده نقشه نظامی نابودی کتائب حزب الله عراق را تهیه کند.

نیویورک تایمز افزود: برخی مشاوران ترامپ، از جمله «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی موقعیت خوبی برای نابود کردن نیروهای مقاومت عراقی می‌بینند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان