//
کدخبر: ۲۵۲۹۸۲ //

روسیه: از یک حمله تروریستی داعش پیشگیری شد

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: واحدهای ویژه روسیه توانستند در یک عملیات برنامه ریزی شده از یک حمله تروریستی جلوگیری کرده و یکی از طرفداران داعش در جنوب این کشور را دستگیر کنند.

روسیه: از یک حمله تروریستی داعش پیشگیری شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان امنیت فدرال روسیه (ف.اس.ب) روز جمعه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی این سازمان منتشر شده است، اعلام کرد: سازمان امنیت فدرال روسیه از یک عمل تروریستی در شهر کراسنودار (مرکز استان کراسنودار در جنوب روسیه) جلوگیری کرد.

در بیانیه گفته شده است: در نتیجه اقدامات سازمان امنیت فدرال یک شهروند۲۷ ساله که عمل تروریستی در کراسنودار را تدارک می دید، دستگیر شد.

از خودرو فرد دستگیر شده، یک بمب آماده برای انفجار، تجهیزات ارتباطی که در آن اطلاعاتی حاکی از ارتباط و مکاتبه فرد تروریست با گروه داعش وجود داشت، به دست آمد.

باتوجه به شواهد بدست آمده در مورد مراحل قضایی رسیدگی به پرونده این تروریست تصمیم گیری می شود.

در سال‌های اخیر در روسیه دهها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شدند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

مسلمانان سنی افراطی بزرگترین چالش روسیه در یک دهه اخیر به حساب می آیند پیشتر گروه های نژاد پرست اسلاو نیز دردسرهایی برای سرویس امنیت روسیه ایجاد می کردند که مسکو توانست آنها را متلاشی کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان