//
کدخبر: ۲۵۲۹۳۱ //

هشدار نخست وزیر کانادا نسبت به طرح آمریکا

نخست وزیر کانادا هشدار داد، طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای مستقر کردن سرباز در مرز دو کشور به روابط میان آنها آسیب وارد می‌کند.


هشدار نخست وزیر کانادا نسبت به طرح آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا بعد از آن این هشدار را داد که دولت آمریکا اعلام کرد، در حال بررسی طرحی برای استقرار سربازانش در مرز آمریکا و کانادا مشابه با کاری که در مرز با مکزیک کرد است.

با این حال روزنامه وال استریت ژورنال بعدا گزارش داد که این طرح پیشنهادی کنار گذاشته شده است.

ترودو اظهار کرد، دولتش با کاخ سفید به بحث پرداخته تا آمریکا را برای کنار گذاشتن این طرح متقاعد کند.

او گفت: کانادا و آمریکا طولانی‌ترین مرز عاری از قوای نظامی را در جهان دارند و این خیلی زیاد به نفع ما است که این وضعیت غیرنظامی در مرز همچنان ادامه یابد.

ترامپ نیز گفت: ما شاهد هستیم که خیلی چیزها از کانادا به خاک ما می‌آیند و ما تبادلاتی تجاری در آنجا داریم اما برخی از این تجارتها غیرقانونی است و ما آن را دوست نداریم.

بر اساس گفته یک مقام آمریکایی، وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیرا رسما از پنتاگون درخواست کرده بود تا نیروهای ارتش تدابیر امنیتی مضاعف را در طول مرز شمالی و در محل گذرگاه‌های مرزی آمریکا و کانادا برقرار کنند.

این مقام گفت: این در خواست چند روز پیش مطرح شد و وزارت دفاع آمریکا یک سری برنامه‌ریزی‌های اولیه را انجام داد اما هیچ تصمیم نهایی در خصوص پذیرش نهایی یا عدم پذیرش این طرح گرفته نشد.

در عین حال کریستیا فریلاند، معاون نخست وزیر کانادا هم گفت: دولت این کشور به دولت ترامپ گفته است که هیچ توجیهی برای اعزام این نظامیان به مرز وجود ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان