//
کدخبر: ۲۵۲۳۶۴ //

اقتصاد چین با سرعت به رشد تولید باز می گردد

نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت:« شاخص های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می گردد».

اقتصاد چین با سرعت به رشد تولید باز می گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از بلومبرگ، یک مقام ارشد بانک مرکزی چین گفت اقتصاد این کشور به سرعت به نرخ رشد خود باز می گردد و پیشرفت‌ قابل توجهی طی سه ماه آینده خواهد داشت.

چن یولو، نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت:« شاخص های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می گردد».

 چین در ماه فوریه ضربه سختی از ویروس کرونا خورد و اقداماتی در جهت مهار گسترش آن انجام داد. تمام شاخص های اقتصادی چین سقوطی تاریخی داشتند چون قرنطینه ها و تعطیلی فعالیت های اقتصادی جلوی جابجایی افراد و کالاها را گرفته بود.

 ولی فعالیت ها هنوز به سطح قبلی بازنگشته و بسیاری کسب و کارهای خدماتی هنوز با مشکلاتی مواجه هستند و دورنمای صادرکنندگان روشن نیست چون این ویروس تمام جهان را در بر گرفته است.

چن گفت:« بر اساس پرداخت ها، واریز ها و اطلاعات وام گیری از ماه مارس، اقتصاد واقعی چین به خاطر سیاست‌های مالی هدفمند قبلی رو به رشد است». بانک مرکزی چین همچنان منابع مالی خود را به شرکت‌های خصوصی و کوچک و کسانی که برای زنجیره عرضه حیاتی هستند اختصاص می دهد.

 نرخ بیکاری چین در ماه مارس تا 6.2 درصد افزایش یافت. ارزش ارز همچنان حدود 7 در برابر هر دلار خواهد بود.

به گفته چن، در حالی که تأثیر ویروس کرونا بر عرضه و تورم تا مدتی ادامه خواهد داشت، افزایش قیمت ها با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی تعدیل می‌شود و رشد تورم از سه ماهه دوم سال جاری میلادی کند خواهد شد و این روند کاهشی تا پایان سال ادامه می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان