//
کدخبر: ۲۵۰۰۲۸ //

رئیس سنای روسیه: پوتین باید بتواند در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند

رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: "ولادیمیر پوتین" طی ۲۰ سال گذشته اقدامات زیادی برای توسعه، افزایش اعتبار و بازگشت عزت کشور انجام داده و طبق خواست مردم باید حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را داشته باشد.

رئیس سنای روسیه: پوتین باید بتواند در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «تاس»، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در سخنرانی خود در صحن پارلمان اعلاء تاکید کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری فعلی طی 20 سال گذشته در راستای توسعه کشور اقدامات بسیار زیادی انجام داده است و باید حق شرکت در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در سال 2024 را داشته باشد.

خانم ماتوینکو گفت: «ما باید به آنچه که در طول 20 سال گذشته توسط ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین در توسعه کشور انجام شده است، ادای احترام کنیم. وی کشور را که زیر بار مشکلات خم شده بود، بلند کرد؛ پیشرفت مداوم اقتصاد را تضمین کرد که در آن زمان به راستی از هم فروپاشیده بود؛ نیروهای مسلح دارای توان نظامی بالا و کارآمد را بازآفرینی کرده؛ علاوه بر همه اینها نقش اصلی خود را در عرصه بین المللی ایفاء کرده و اعتبار روسیه را افزایش داده و از همه اینها مهمتر، عزت را به کشور و مردم روسیه بازگرداند. و امروز ، رئیس جمهوری ما در جهان به عنوان یکی از رهبران برجسته جهان شناخته می شود و این یک واقعیت است که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود.»

رویس شورای فدراسیون روسیه به داده‌های بدست آمده در نظرسنجی‌های سراسری در کشور اشاره کرد، که براساس آن بخش قابل توجهی از شهروندان بر این باورند که این رئیس جمهوری فعلی است که به بهترین نحو از عهده حل و فصل وظایف در مقیاس بزرگ بر آمده است. این عقیده نباید مورد غفلت واقع شود و باید از این موهبت که روسیه در اختیار دارد، استفاده کرد. بنابراین، ولادیمیر ولادیمیرویچ باید حق داشته باشد تا در صورت خواست مردم در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شرکت کند. البته  اینکه او در سال 2024 از این حق استفاده خواهد کرد یا نه، دیگر به تصمیم خود وی بستگی خواهد داشت. ولی ما بعنوان قانونگذاران کشو باید این فرصت را در اختیار او قرار دهیم و شهروندان روسیه باید این حق انتخاب را داشته باشند.»

والنتینا ماتوینکو همچنین ابراز اطمینان کرد که تصمیم درباره احتمال حضور رئیس جمهوری فعلی در انتخابات "تضمین کننده اجرای مؤثر وظایف دولت در سالهای آینده خواهد بود و هرگونه گمانه زنی درباره جانشینان و تغییر احتمالی در شکل گیری موسسات قدرت در کشور را باطل می کند.

لازم به یادآوری است که شورای فدراسیون (سنای) روسیه در پایان نشست علنی روز چهارشنبه لایحه اصلاحات در قانون اساسی این کشور را تصویب کرد. 160 سناتور به این لایحه رای مثبت داده، یک رای مخالف و سه رای ممتنع نیز ثبت شد.

بر اساس اصلاحیه تصویب شده، یک شخص نمی تواند بیش از دو دوره پست ریاست جمهوری روسیه را به عهده بگیرد، ولی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری فعلی روسیه حق دارد تا در سال 2024 بار دیگر برای این مقام نامزد شود.

"ولادیمیر پوتین" خود روز گذشته در سخنرانی در صحن دومای دولتی روسیه با تاکید بر اینکه قدرت ریاست جمهوری در کشور نباید تنها بر اساس یک شخص باشد، با تمدید دوره اختیارات ریاست جمهوری در روسیه مخالفت کرد. وی گفت: «پیشنهاداتی که برای تمدید مدت ریاست جمهور فعلی، که بنده در خدمت شما هستم وجود دارد، با وجود مخالفت کلی من با این مسئله، تنها در صورتی می تواند انجام شود که شهروندان روس به این اصلاحیه رای مثبت بدهند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۰۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان