//
کدخبر: ۲۴۸۳۳۷ //

روسیه: ایران به دنبال خروج از ان.پی.تی نیست

مسئول اداره عدم اشاعه تسلیحات روسیه اعلام کرده که مسکو معتقد است ایران به دنبال خروج از پیمان «ان پی تی» نیست.

روسیه: ایران به دنبال خروج از ان.پی.تی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تاس، «ولادیمیر یرماکوف»، رئیس اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حضور ایران در پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای ان.پی.تی ادامه خواهد داشت و به اعتقاد مسکو ایران به دنبال خروج از ان پی تی نیست.

به گفته یرماکوف موضوع خروج ایران از ان.پی.تی به هیچ عنوان مطرح نیست، چون این پیمان بنیادی است که بر اساس آن روابط ایران با کشورهای دیگر بنا می‌شود.

در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران نیز، این مقام روسی خواستار خودداری از سو استفاده در مورد گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران شد.

به گفته یرماکوف، مسکو بر این باور است که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود بسیار شفاف اقدام می‌کند و ادامه مشارکت ایران برای انجام تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تأمین امنیت این کشور از هر نظر کلیدی محسوب می‌شود.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق معمول به صورت سه ماهه منتشر می‌شود و روز گذشته نیز گزارش سه ماهه آژانس منتشر شد که در آن درباره ایران ادعای درخواست شفافیت شده بود.

در گزارش آژانس همچنین به ۵ برابر شدن ظرفیت اورانیوم غنی شده ایران در مقایسه با محدودیت تعیین شده در برجام اشاره شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان