//
کدخبر: ۲۴۸۰۸۰ //

ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک حماس با مقامات روس

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و هیئت همراه همچنان به گفتگو و رایزنی خود با مقامات روس ادامه می‌دهند و امروز با رئیس کمیته بین المللی مجلس دوما دیدار کردند.

ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک حماس با مقامات روس
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری شهاب، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه وی که از شامگاه یکشنبه(یازدهم اسفند) در مسکو به سر می‌برند، روز سه شنبه وارد سفارت فلسطین در روسیه شدند و با عبدالحمید نوفل سفیر فلسطین دیدار کردند.

هنیه در این دیدار بر ضرورت یکپارچه شدن تلاشها برای مخالفت با طرح ترامپ موسوم به معامله قرن و خطرات آن علیه مسئله فلسطین تاکید کرد.

هنیه از سفارت فلسطین خواست به موضع روسیه که مخالف معامله قرن است، اهتمام نشان داده و از آن دفاع کند و تمام تلاشها را برای شکست طرح ترامپ و ناکام گذاشتن آن به کار گیرد.

دیدار هیئت بلندپایه حماس با یک مقام بلندپایه دومای روسیه

هنیه و هیئت همراه وی که روز گذشته با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه دیدار کرده بودند، امروز به مجلس دوما رفتند و با کانستانتین کاساچف رئیس کمیته بین المللی مجلس دومای روسیه دیدار کردند.

جنبش حماس در بیانیه ای درباره این دیدار اعلام کرد این دیدار در چارچوب دیدارهای رسمی جنبش حماس با رهبران و طیفهای جامعه روسیه از لحظه ورود به مسکو در شامگاه یکشنبه قرار دارد.

بیانیه حماس به نقل از کاساچف بر موضع روسیه در مخالفت با طرح معامله قرن و پیامدها و خطرات آن برای مسئله فلسطین و نیز متعهد بودن مسکو به انجام تلاشها برای شکست طرح آمریکا از طریق همکاری مشترک با تمام کشورهای مخالف این طرح تاکید کرد.

این بیانیه آورده است : رئیس کمیته بین المللی دومای روسیه بر ضرورت موضع یکپارچه فلسطین تاکید کرد که به گفته وی این موضع، سبب تقویت موضع روسیه و تلاشهای عربی و بین المللی برای تضمین شکست طرح معامله قرن می شود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم بر ضرورت اتخاذ تدابیر و گامهای عملی که تضمین کند خدشه ای به حقوق مشروع ملت فلسطین وارد نشود، و نیز توقف تمام توطئه ها علیه مسئله فلسطین تاکید کرد.

هنیه همچنین از موضع روسیه در قبال مسئله فلسطین که مخالف طرح معامله قرن است، تمجید کرد.

هنیه روز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد که طی آن دو طرف سه پرونده اصلی شامل آشتی فلسطینی، طرح معامله قرن و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

هنیه همچنین در گفتگو با شبکه روسیا الیوم روسیه از ارائه چهار راهکار به روسیه برای تحقق آشتی فلسطینی خبر داده بود.

وی در این باره گفت حماس در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، چهار گزینه برای تحقق آشتی فلسطینی مطرح کرد که اولین گزینه، برگزاری انتخابات فلسطین در کرانه باختری و نوار غززه، گزینه دوم، برگزاری نشست ملی خارج از کرانه باختری برای اینکه فرصت برای مشارکت همه گروهها فراهم شود، گزینه سوم، برگزاری نشست دبیران کل گروههای فلسطینی و گزینه چهارم ، تشکیل دولت وحدت ملی از طریق توافق با تمام گروههاست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان