//
کدخبر: ۲۴۳۶۸۲ //

۳ سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می‌کنند

۳ سناتور آمریکایی پس از تبرئه حزبی ترامپ در رسوایی «اوکریان‌گیت» قرار است فردا با رئیس جمهوری اوکراین دیدار کنند.

۳ سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، ۳ سناتور آمریکایی قرار است فردا جمعه در سفر به کی‌یف با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، سفر سناتورهای آمریکایی به اوکراین با هدف تاکید بر اهمیت این کشور به عنوان یک متحد راهبردی برای آمریکا به انجام خواهد رسید.

به گزارش رویترز، «ران جانسون»، «جان باراسو» و «کریس مورفی» سناتورهای آمریکایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: روابط آمریکا و اوکراین در شرایط کنونی مثل همیشه مهم و راهبردی بوده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آینده اوکراین برای آمریکا مهم است و ما باید مطمئن شویم که اوکراین این مساله را می‌داند که یک متحد راهبردی برای واشنگتن است.

لازم به ذکر است سنای آمریکا چندی پیش و در جریان یک رأی گیری کاملاً حزبی درباره استیضاح رئیس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ را از هر ۲ بند اتهامی تبرئه کرده بود.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا با ۵۲ رأی مقابل ۴۸ رأی ترامپ را از اتهام سوء استفاده از قدرت در پرونده اوکراین گیت تبرئه کرد.

نمایندگان سنای آمریکا همچنین با ۵۳ رأی در مقابل ۴۷ رأی در خصوص دومین بند اتهامی ترامپ درباره جلوگیری از اجرای عدالت هم رأی به «بی گناهی» وی دادند.

روند رأی‌گیری در خصوص بندهای استیضاح کاملاً به صورت حزبی دنبال شد؛ «میت رامنی» تنها سناتور جمهوریخواه بود که در خصوص بند اول استیضاح، رأی به گناهکار بودن ترامپ داد.

پیش از آغاز این رأی‌گیری نمایندگان موافق و مخالف استیضاح ترامپ در این خصوص به سخنرانی پرداخته بودند.

دونالد ترامپ تنها در صورتی از کار برکنار می‌شد که دو سوم سناتورها (۶۷ نفر) رأی به عدم کفایت او می‌دادند. با توجه به اینکه جمهوریخواهان با در اختیار داشتن ۵۳ کرسی در مقابل ۴۷ کرسی دموکرات‌ها، اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، بعید بود که فرآیند استیضاح به برکناری ترامپ بینجامد.

جلسات استیضاح دونالد ترامپ از روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه در مجلس سنای آمریکا آغاز شده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۸ دی ترامپ را متهم کرد که با سوءاستفاده از قدرت نهاد تحت ریاستش، بر دولت اوکراین فشار آورده تا در انتخابات ایالات متحده، برای رسیدن به منافع سیاسی خود (دونالد ترامپ)، دخالت کند و سپس تلاش کرده تا با ممانعت از انجام تحقیقات در مورد این کار خلاف، بر قضایا سرپوش بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۶۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان