//
کدخبر: ۲۴۳۶۱۳ //

تور اروپایی و خاورمیانه‌ای پامپئو برای طرح مسائل امنیتی با شرکا

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) برای شرکت در یک نشست امنیتی عازم آلمان می‌شود و پس از آن برای گفت‌وگو درباره سایر مسائل منطقه‌ای با شرکا به خاورمیانه و آفریقا می‌رود.

تور اروپایی و خاورمیانه‌ای پامپئو برای طرح مسائل امنیتی با شرکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام برنامه سفر گفت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه به مونیخ می‌رود و رهبری هیات آمریکایی در کنفرانس امنیتی مونیخ را بر عهده دارد و انتظار می‌رود که نشست‌های دوجانبه‌ای با همتایان بین‌المللی و دیگر رهبران کلیدی برای گفت وگو درباره مسائل امنیتی مهم برگزار کند.

سرگئی ریابکوف، ‌معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه گفت، نشستی میان پامپئو و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه محتمل است اما هنوز این مساله برنامه‌ریزی نشده است.

به گفته اورتگاس، پامپئو از ۱۵ تا ۱۹ فوریه (۲۶ تا ۳۰ بهمن) برای دیدار با رهبران سنگال، آنگولا و اتیوپی در خصوص مسائل امنیتی منطقه‌ای و فرصت‌های ارتقای روابط اقتصادی به آفریقا سفر می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در جریان سفر به اتیوپی از ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۸ تا ۳۰ بهمن) دیدار خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پامپئو در پایان با عزیمت به خاورمیانه و سفر به کشورهای عربستان و عمان از ۱۹ تا ۲۱ فوریه (۳۰ بهمن تا ۲ اسفند) در رابطه با موضوعات منطقه‌ای مورد نظر رایزنی می‌کند.

به گفته اورتگاس، مایک پامپئو احتمالا در دیدار با رهبری سعودی درباره ایران، جنگ یمن و مسائل حقوق بشری در این کشور صحبت خواهد داشت. پامپئو در عمان هم با سلطان هیثم بن طارق آل سعید برای رایزنی درباره روابط دوجانبه پس از مرگ سلطان قابوس گفت‌وگو می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان