//
کدخبر: ۲۴۳۰۹۴ //

حملات اسرائیل تهدیدی علیه غیرنظامیان است

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق روز دوشنبه در سخنانی حملات اخیر رژیم اسرائیل به سوریه را تنش زا و تهدیدی علیه غیرنظامیان خواند.

حملات اسرائیل تهدیدی علیه غیرنظامیان است
به گزارش فرتاک نیوز،

سفیر روسیه در دمشق در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که موشک های اسرائیل نه تنها مناطق مرزی میان اراضی اشغالی و سوریه را هدف قرار داده بلکه با عبور از مرزها تا قلب سوریه رسیده و مناطقی در شرق این کشور و حتی مناطق مسکونی در دمشق را هدف قرار داده است.

وی افزود: در پی هجوم اسرائیل در شامگاه ۶ فوریه (۱۷ بهمن) نزدیک بود یک هواپیمای مسافربری با ۱۷۲ سرنشین مورد اصابت پدافند در حین پاسخگویی قرار بگیرد که خوشبختانه با واکنش مناسب و سریع پدافند هوایی سوریه هیچ حادثه ای رخ نداد و این هواپیما به پایگاه نظامی «حمیمیم» روسیه در شهر لاذقیه هدایت شد.

یفیموف تاکید کرد که حملات اسرائیل علاوه بر نقض حاکمیت ملی سوریه و تهدید جان غیرنظامیان باعث افزایش احتمال درگیری در سوریه و در تعارض آشکار با تلاش های انجام شده برای بازگشت ثبات به این کشور است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که ششم فوریه ساعت دو بامداد، چهار جنگنده اف۱۶ نیروی هوایی اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه، با هشت موشک هوا به زمین، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار دادند و پدافند هوایی سوریه نیز با قدرت این حملات را دفع کرد.

این بیانیه افزود: همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

 حمله جنگنده های اسرائیل به اطراف دمشق باعث فرود اضطراری هواپیمایی مسافربری از مبدا تهران در پایگاه حمیمیم شد

حضور آمریکا در سوریه مانع گفت و گو میان کردها و دمشق می شود

سفیر روسیه در سوریه به موضوع حضور نظامی آمریکا در سوریه هم اشاره کرد و گفت: حضور آمریکا در ساحل شرقی فرات و منطقه "التنف" مانع از گفت و گو میان نیروهای کرد و دولت مرکزی می شود.

وی افزود: تا جایی که ما می دانیم نیروهای کرد خواهان گفت وگو هستند، در هر حال آنان شهروند سوریه هستند اما عامل خارجی به ویژه آمریکا در این زمینه نقش دارد؛ مذاکره در چنین شرایطی و با حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نمی تواند به نتایج مثبتی منجر شود.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی بر خلاف سخنان پیشین مقامات آمریکا برای خروج آنان از سوریه همچنان در این کشور حضور دارند و برخلاف قوانین بین المللی به حضور غیر قانونی خود در شرق فرات ادامه می دهند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا خبر خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

۲۲ مهر امسال و در آستانه عملیات نظامی ترکیه علیه مواضع نیروی های مسلح کرد سوریه، ترامپ بار دیگر دستور خروج نیروهای کشورش از سوریه را اعلام کرد؛ با این وجود همچنان بسیاری از نظامیان آمریکایی در پایگاه های این کشور در سوریه حاضر هستند.

 حضور نظامی آمریکا در سوریه همچنان ادامه دارد

سفیر روسیه در ادامه گفت وگوی خود با اسپوتنیک اعلام کرد که آمریکا تلاش می کند برای تامین اهداف خود با حمایت از کردهای سوریه آنان را به تاسیس یک شبه دولت در شرق فرات تشویق کند.

یفیموف افزود: با وجود آنکه آمریکا هدف خود از حضور در سوریه را مبارزه با داعش اعلام کرده اما آنان در حال حاضر مانع از رسیدن نیروهای ارتش و دولت سوریه به مناطق شرق فرات و دستیابی این کشور به منابع طبیعی و هیدروکربنی خود می شوند.

انتقال نیروهای مسلح از ادلب سوریه به لیبی مایه نگرانی مسکو است

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق به موضوع انتقال تروریست های حاضر در ادلب سوریه به دیگر مناطق این کشور و لیبی نیز پرداخت و گفت که مسکو از این موضوع به شدت نگران است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چندی قبل به نقل از منابع مطبوعاتی گزارش داده بود که ترکیه هزاران تروریست مورد حمایت خود را به لیبی اعزام کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه هم اخیرا اعلام کرده که کشورش برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی و مقابله با نیروهای موسوم به ارتش ملی تحت رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» به این کشور نیروی نظامی اعزام می کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان