//
کدخبر: ۲۴۲۷۸۹ //

صالحی وارد وین شد

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در راس هیاتی جهت شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای وارد وین شد.

صالحی وارد وین شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این اجلاس توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش افتتاحیه آن به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

در این رویداد، سخنرانان در مورد تداوم و تقویت تلاش‌ها در راستای تقویت امنیت هسته‌ای به اظهارنظر می‌پردازند. گفتنی است، موضوع امنیت هسته‌ای طی چند سال اخیر به‌طور جدی‌تری در دستور کار آژانس قرارگرفته است. شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات خارجی که در خصوص سایت‌ها و مواد هسته‌ای حایز اهمیت می‎‌باشد، ازجمله موضوعاتی است که از جنبه‌های مختلف در این نشست و نشست‌های مشابه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در این میان، حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای نیز ازجمله نگرانی‌هایی است که اخیراً در همین چارچوب مورد توجه کشورها و آژانس قرار گرفته و راهکارهای مقابله با آن، در این نشست مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار خواهد گرفت.

صالحی همچنین در حاشیه این اجلاس که با حضور تعداد قابل‌توجهی از وزرای امور خارجه، روسای انرژی اتمی و مقامات بلندپایه از سراسر جهان برگزار خواهد شد، با مقاماتی از دیگر کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی طی این سفر، با مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ملاقات و در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس، گفت‌وگو خواهد کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی نیز در این سفر صالحی را همراهی می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان