//
کدخبر: ۲۴۱۵۳۰ //

ظریف: کانال مالی سوئیس کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است

وزیر خارجه ایران درباره کانال مالی که اخیرا توسط سوئیس راه اندازی شده است، گفت: این کانال در واقع کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است.

ظریف: کانال مالی سوئیس کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز پس از سخنرانی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) با حضور در جمع خبرنگاران درباره تأثیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر دیپلماسی ایران، گفت: ما باید پذیریم همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، خود مردم تکلیف خودشان را می‌دانند و حضور دارند.

وی افزود: مردم در قدردانی از شهید سپهبد سلیمانی نشان دادند میزان قدرشناسی خود را و حتماً بنده اطمینان دارم که در انتخابات با یک حضور گسترده که ان‌شاءالله زمینه‌اش هم فراهم شود، حتماً می‌توانند تعیین کنند که آمریکا مجبور است سیاست فشار حداکثری خود را کنار بگذارد و بپذیرد که سیاست ترامپ شکست خورده است و خسارات ایران را پرداخت کند، تحریم‌هایش را کنار بگذارد و به 1+5 برگردد.

ظریف درمورد محتوای نامه 14 صفحه‌ای خود به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مکانیسم ماشه گفت: نامه 14 صفحه‌ای در واقع تاکید بر این است آنکه حق استفاده از ماده 36 در برجام را داشته با مستندات غیرقابل انکار جمهوری اسلامی بوده و این کار را انجام داده است. آنها دچار نقض اساسی برجام شده‌اند و جمهوری اسلامی اقدامات جبرانی ماده 36 را انجام داده است  و آنها هیچ حقی برای دست‌درازی به ماده 36 برجام ندارند. خیلی مفصل در 14 صفحه هم با متن و هم با شکل برای اروپایی‌ها نشان دادیم که چه اشتباه فاحشی را مرتکب شده‌‌اند.

وزیر خارجه ایران درباره کانال مالی (غذا و دارو) که توسط سوئیس به راه افتاده نیز گفت: این کانال در واقع کمتر از اجرای دستور دیوان دادگستری بین‌المللی است. همانطور که می‌دانید دیوان دادگستری بین‌المللی به آمریکا دستور داد که حق ندارند تا از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت بکنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار بر مردم ایران است، سیاست محروم کردن مردم ایران از منابع مالی برای پرداخت همین هزینه غذا و دارو و همینطور محدود کردن روش‌های استفاده از منابع مالی موجود است، تصریح کرد: لذا این یک قدم بسیار کوچکی است. دولت سوئیس  تلاش کرده و ما از تلاش دولت سوئیس قدردانی می‌کنیم، اما این نشانه حسن نیت ایالات متحده نیست، نشانه این هم نیست که آمریکا حتی کوچکترین اقدامی را در اجرای تعهداتش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری بین‌المللی، چه برسد به برجام انجام داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان