//
کدخبر: ۲۴۱۰۳۵ //

گوآیدو همچنان امیدوار به دیدار ترامپ

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفته که در روزهای آتی به کشورش باز می‌گردد تا با پیامدهای ناشی از خارج شدن غیر مجاز از کشورش رو به‌رو شود.

گوآیدو همچنان امیدوار به دیدار ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که از سوی بیش از ۶۰ کشور از جمله ایالات متحده به رسمیت شناخته می‌شود، دو هفته پیش کشورش را به صورت غیرمجاز ترک کرد و در صورت بازگشت با خطر دستگیری روبروست. وی در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست به این مساله پرداخت که با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بوگوتا، کلمبیا و در آغاز سفر جهانی‌اش دیدار داشته و با مقام‌های دیگر ارشد آمریکایی از جمله ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار سالانه رهبران جهان در داووس، سوئیس ملاقات کرده است. اما یک دیدار رو در رو با ترامپ به نظر می‌رسد که لحظه‌ای مهم از حمایت نامشخص آمریکا را برای گوآیدو فراهم می‌کند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا احتمال دیدار با ترامپ را رد نکرده است. هر دو آنها در روزهای آتی در جنوب فلوریدا هستند؛ ترامپ در مارالاگو است اما گوآیدو انتظاری برای ملاقات با وی را ندارد.

گوآیدو گفت: ما دیدارهایی را با متحدانمان در آمریکا ترتیب داده‌ایم و در این راستا پیشرفت داشته‌ایم. ما تلاش می‌کنیم تا دستورکارهایی را در نظر بگیریم اما بازگشت من به ونزوئلا یک ضرورت فوری برای ادامه تلاش داخلی ماست. ما تلاش می‌کنیم تا این مساله را متعادل کنیم تا ببینیم احتمالاتی در این باره وجود دارد یا خیر. بگذارید اعلام کنم که هنوز دیدار با ترامپ را رد نمی‌کنم.

مدیر برنامه ونزوئلا در دفتر آمریکای لاتین در واشنگتن گفت: سفر گوآیدو به آمریکا بدون دیدار با ترامپ یک خطر برای این رهبری اپوزیسیون است. اگر چنین دیداری اتفاق نیفتد، مشخص است که تاثیری بر گوآیدو در حمایت داخلی دارد و نشان می‌دهد که مساله ونزوئلا برای ترامپ اولویت نیست.

در همین حال "دیوسدادو کابیو"، یکی از اعضای ارشد دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که در صورت بازگشت گوآیدو به کشور هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان