//
کدخبر: ۲۴۰۷۳۸ //

رشوه‌های عجیب تروریست‌ها

روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" ابعاد جدیدی از حمایت‌های مالی گروهک تروریستی منافقین به رهبران حزب وُکس، حزب راست افراطی اسپانیا فاش ساخته است.

رشوه‌های عجیب تروریست‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" در گزارش خود تایید کرده است که منافقین، افزون بر یک میلیون یورو کمک‌های گسترده برای تأسیس و استقرار این حزب راست افراطی که سال گذشته فاش شد، به دو نفر از رهبران این حزب که اکنون نماینده پارلمان اسپانیا هستند، در سال ۲۰١۴ به مدت هشت ماه، مخفیانه حقوق ماهانه پرداخت ‌کرده است. میزان حقوق به این دو رهبر حزب راست افراطی اسپانیا طی این مدت در حدود ۶۵ هزار یورو بوده است.

ال پائیس در شماره روز سه شنبه ۲۸ ژانویه خود می نویسد: «وُکس در سال ۲۰١۳ با حمایت مالی یک میلیون  یورویی سازمان مجاهدین خلق [منافقین] رسماً در دفاتر وزارت کشور اسپانیا به عنوان یک حزب سیاسی متولد شد. این حزب هم اکنون با ۵۲ کرسی در پارلمان اسپانیا، سومین حزب بزرگ این کشور است.»

بنابر این گزارش،۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ همان روزی که وُکس در میان احزاب سیاسی وزارت کشور اسپانیا نام‌نویسی کرد، این حزب از منافقین، اولین تراکنش مالی به مبلغ ۱۱۵۶,۲۲ یورو را دریافت نمود. حدفاصل دسامبر ۲۰۱۳ و آوریل ۲۰۱۴ مبالغ منتقل‌شده به حساب بانکی وکس افزایش یافت و به  حدود یک میلیون یورو رسید.

 ال پائیس می نویسد: «سازمان مجاهدین خلق یک ماه پس از تشکیل وُکس، پرداخت حقوق به دو نفر از رهبران حزب وُکس، سانتیاگو آباسکال، دبیر کل حزب و ایوان اسپینوزا دو لوس مانتروس، یکی از رهبران حزب را آغاز کرد. این کمک جدید مجاهدین به حزب با تلاش ویدال کوادراس، نخستین رئیس و پایه گذار حزب که با مجاهدین روابط قدیمی دارد، به دو تن از رهبران وُکس رسیده است.»

براساس تحقیقات روزنامه اسپانیایی ال پائیس، منافقین نه تنها ۸۰ درصد از مخارج کارزار انتخاباتی وُکس در انتخابات سال ۲۰۱۴ پارلمان اروپا را، بلکه مخارج روزمره این حزب راست افراطی، نظیر مخارج حفظ و نگهداری مقر این حزب در مادرید، حقوق کارکنان، هزینه درمان سانتیاگو اباسکال، رئیس حزب در آن زمان، خرید مبلمان دفتر، کامپیوترها و … را تأمین کرده است.

براساس تبادلات بانکی فاش‌شده از سوی ال پائیس، می‌توان فهمید که مبالغ ذکرشده نه مستقیماً از سوی گروهک تروریستی منافقین، بلکه به‌واسطه صدها تن از اعضایش که در سرتاسر جهان پراکنده‌اند، به حساب وُکس واریز شده است.

استفاده از این افراد ناشناس به منافقین اجازه داده بتوانند قانون ممنوعیت تأمین مالی احزاب سیاسی از سوی احزاب و سازمان‌های خارجی در اسپانیا را دور بزنند.

 افزون بر آن، هیچ کدام از این تراکنش های مالی از مرز ۱۰۰ هزار یورو کمک سالانه از جانب هر فرد که توسط قانون سال ۲۰۱۲ مقرر شده بود، فراتر نرفته است.

 حزب وکس، دیدگاه های راست افراطی و ضدیت با اسلام دارد و مخالف اختلاط فرهنگی و مهاجرت مسلمانان به اسپانیاست.

ویدال کوادراس به روزنامه ال پائیس گفته که وی از رابطه اش با منافقین به رهبر حزب وُکس، آباسکال اطلاع داده است و گفته است که منافقین حزب را تامین مالی خواهد کرد.

ال پائیس می نویسد: «سازمان مجاهدین خلق هر ساله گردهمایی بزرگی در پاریس برگزار می کند که در آن ویدال کوادراس بیش از ١۵ بار به عنوان سخنران شرکت کرده است. در گردهمایی سازمان مجاهدین همچنین میهمانان دیگری از اسپانیا، چون  نخست وزیر پیشین  اسپانیا، خوزه ماریا ازنار و خوزه لوئیس رودریگز زاپاتِرو و معاون سابق نخست وزیر اسپانیا، ماریا ترزا فرناندز دو لا وِگا، حضور داشته اند.»

گروهک تروریستی منافقین، بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰١۴ تلاش کرد تا از طریق دادگاه های بین المللی از فهرست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا و ایالات متحده خارج شود.

انگلستان پس از تلاش یک گروه پارلمانی که از سوی ۳۵ نماینده حمایت می شد، در سال ۲۰۰۸ این گروهک را از فهرست سازمان های تروریستی خود خارج کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین در نوامبر سال ۲۰١۸  ضمن فاش ساختن کمپین گسترده منافقین موسوم به " کمپین پرداخت پول" برای به دست آوردن حمایت رهبران بین المللی، موضوع خروج این تروریست ها از فهرست سازمان های تروریستی را با تلاش ۳۵ نماینده پارلمان این کشور پیوند زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان