//
کدخبر: ۲۴۰۴۵۱ //
جیمز جفری:

آمریکا به دنبال مذاکره با عراق در چارچوب روابط استراتژیک است

یک مقام امنیتی و نظامی ارشد آمریکا اعلام کرده است که این کشور به دنبال مذاکره با عراق در ارتباط با چارچوب روابط آتی میان دو طرف است.

آمریکا به دنبال مذاکره با عراق در چارچوب روابط استراتژیک است
به گزارش فرتاک نیوز،

«جیمز جفری»، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعلام کرده که واشنگتن امیدوار است که به زودی در ارتباط با چارچوب استراتژیک روابط با عراق گفتگو کند.

این مقام آمریکایی گفته است که کشورش مشتاقانه آماده گفتگو در ارتباط با طیف وسیعی از موضوعات با دولت عراق در آینده نزدیک است.

این اظهارات مقام آمریکایی پس از آن صورت می‌گیرد که به تازگی پارلمان عراق با صدور مصوبه‌ای خواستار خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق شده است.

نماینده آمریکا در امور سوریه همچنین به عملیات نظامی ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز  اشاره کرده و گفته است که عملیات‌ آن‌ها در حال حاضر در عراق متوقف شده و تمرکز این نیروها بر محافظت از نیروهای ائتلاف و مذاکره با دولت بغداد برای راه‌ها و مسیرهای پیشرو در ارتباط با ادامه همکاریها است.

جفری با تاکید بر این که آمریکا از ایفای نفش فعال تر ناتو در عراق و سوریه حمایت می‌کند، این را نیز افزوده است که در حال حاضر هیچ عجله‌ای برای به پایان رساندن مذاکرات با دولت عراق نیست و حضور فعال تر ناتو می‌تواند به نفع همه طرف‌ها در عراق باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان