//
کدخبر: ۲۴۰۴۳۳ //

معامله قرن؛ دستمایه کنایه نخست وزیر انگلیس به حزب مخالف

نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه طرح ادعایی دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» از برخی نکات مثبت برخوردار است، به کنایه به جرمی کوربین رهبر حزب مخالف گفت تلاش کند تا همکاری رهبران فلسطین را برای اجرای این طرح جلب کند.

معامله قرن؛ دستمایه کنایه نخست وزیر انگلیس به حزب مخالف
به گزارش فرتاک نیوز،

«بوریس جانسون» این مطلب را در نشست پرسش و پاسخ از نخست وزیر در مجلس عوام بیان کرد.

کوربین معامله قرن رئیس جمهوری آمریکا را پیشنهادی غیر صلح‌امیز خواند و تصریح کرد که دولت لندن باید موضع خود را مبنی بر راه‌کار واقعی صلح که مورد تائید جامعه جهانی باشد قرار دهد. با این حال جانسون با بیان این‌که هیچ طرحی عالی نیست مدعی شد که نکته مثبت طرح رئیس جمهوری آمریکا، فراهم کردن زمینه طرح تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل است.

کوربین در پاسخ خاطر نشان کرد که این طرح هیچ محبوبیتی نزد فلسطینیان ندارد و دولت لندن بایستی اشتباه آمریکا را به این کشور یادآور شود.

او همچنین از نخست وزیر انگلیس خواست از آمریکا بخواهد تا فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند. جانسون در پاسخ مدعی شد که عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن مورد تائید سازمان ملل متحد است و انگلیس از تلاش‌های نماینده انگلیسی سازمان ملل در امور یمن برای برقراری صلح حمایت می‌کند.

ترامپ دیروز همراه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

تمامی رهبران فلسطینی به خصوص «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. دولت‌های اروپایی و اتحادیه اروپا نیز واکنش سردی را به این طرح نشان داده و بر لزوم از سرگیری مذاکرات روند صلح خاورمیانه تاکید کرده‌اند.

حمایت مجدد جانسون از مشارکت هوآوی در پروژه اینترنت پرسرعت

در بخش دیگر این نشست جانسون به سووالات نمایندگان درباره مخالفت آمریکا با چراغ سبز انگلیس به مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه اینترنت پرسرعت نسل پنجم پاسخ داد.

نخست وزیر انگلیس ضمن حمایت مجدد از تصمیم دولت لندن تصریح کرد که مردم این کشور شایسته بهره برداری از بهترین فناوری هستند.

وی در عین حال مدعی شد که این پروژه به روابط امنیتی دو کشور انگلیس و آمریکا آسیب نمی‌زند.

شورای امنیت ملی انگلیس دیروز به رغم مخالفت واشنگتن با مشارکت محدود شرکت هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت کرد.

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده است و تنها مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.  

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه انگلیس امروز برای دیدار و ادامه تلاش‌ها برای تغییر تصمیم دولت انگلیس در این رابطه راهی لندن خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان