//
کدخبر: ۲۴۰۱۱۳ //

گانتس بعد از دیدار با ترامپ قول اجرای "معامله قرن" را داد

رهبر حزب آبی – سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد. در این دیدار همانطور که انتظار می‌رفت طرح صلح مورد نظر آمریکا برای خاورمیانه مورد بررسی قرارگرفت.

گانتس بعد از دیدار با ترامپ قول اجرای "معامله قرن" را داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،‌ بنی گانتس، رهبر حزب آبی – سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از نشست با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری‌ آمریکا،‌ وی را برای طرح صلح این کشور در زمینه خاورمیانه ستود و متعهد شد بعد پیروزی در انتخابات اسرائیل که قرار است مارس برگزار شود، این طرح را اجرایی کند.

گانتس به خبرنگاران گفت: طرح صلح رئیس‌جمهوری آمریکا مهم و به منزله تحولی تاریخی است. من بعد از انتخابات مستقیما روی اجرای آن چه از داخل دولت اسرائیل و چه در کنار دیگر کشورهای منطقه تلاش خواهم کرد.

رئیس حزب آبی – سفید همچنین تاکید کرد که در دیدارش با ترامپ به مواضع مهمی درباره امنیت اسرائیل و آینده آن پرداخته و اهمیت مذاکره با فلسطینی‌ها به خصوص پادشاه اردن از دیگر محورهای این نشست بوده است.

گانتس از رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل حمایتش از اسرائیل در مواجهه با ایران و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس تشکر کرد.

این رهبر اسرائیلی و رقیبش نتانیاهو دو دیدار جداگانه با ترامپ در کاخ سفید داشتند. در این دیدار جزئیات "معامله قرن"، طرح به اصطلاح "صلح" آمریکا برای خاورمیانه بررسی شد.

گانتس پیش از عزیمت به واشنگتن گفته بود، طرح معامله قرن امنیت اسرائیل و استراتژی‌های منطقه‌ای را تضمین می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان