//
کدخبر: ۲۳۹۹۳۲ //

سی‌ان‌ان: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از فعالیت در سایت موشکی کره شمالی است

تصاویر ماهواره‌ای اخیر از تردد خودروهایی در مرکز تحقیقات موشکی کره شمالی حکایت دارند که می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی‌های اولیه برای آزمایش موشک یا موتور موشک باشد.

سی‌ان‌ان: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از فعالیت در سایت موشکی کره شمالی است
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه خبری "سی‌ان‌ان" به نقل از مقامات دولتی و دفاعی اعلام کرد، در روزهای اخیر خودروهایی در مرکز تحقیقات موشکی "سانومدونگ" در نزدیکی پیونگ‌یانگ رویت شده‌اند. این فعالیت‌ها مشابه اقداماتی هستند که در آستانه آزمایش‌های موشکی دیگر دیده‌ایم.

این گزارش می‌افزاید، به نظر نمی‌رسد این خودروها در سوخت‌گیری موشک نقش داشته باشند و مقامات آمریکایی مطمئن نیستند که کره شمالی قصد آمادگی برای پرتاب یک موشک کوتاه یا میان‌برد یا آزمایش موتور موشک را دارد.

این مقامات اظهار کردند، هیچ نشانه‌ای از یک آزمایش  قریب‌الوقوع وجود ندارد اما احتمال آن را هم رد نکردند.

این اقدامات اخیر می‌توانند بخشی از تلاش کره شمالی برای گمراه کردن مقامات اطلاعاتی آمریکا باشد زیرا پیونگ‌یانگ می‌داند که سایت‌های موشکی‌اش توسط ماهواره‌های آمریکا رصد می‌شوند.

سی‌ان‌ان به نقل از جفری لوییس، مدیر پروژه منع گسترش تسلیحات شرق آسیا در موسسه "میدل‌بری" اظهار کرد، تردد این خودروها به این محل همچنین می‌تواند به دلیل بازدید رهبر کره شمالی از این تاسیسات باشد که می‌تواند همزمان با آغاز یا پایان ساخت یک موشک بالستیک قاره‌پیما یا پرتابگر انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان